شیراز؛

معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با معرفی برگزیدگان به‌کار خود پایان داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زهرا افتخاری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: در بخش رضوی، داوود ریحانی از استان خراسان رضوی برای قصه "ضمانت آقا" رتبه نخست را کسب کرد.
 
افتخاری افزود: همچنین آسیه رحمتی از استان خوزستان با قصه "در سایه سار مهربانی" رتبه دوم و فرانک فروزانفر از استان البرز برای قصه "ستاره‌ای که درخشیدن گرفت" رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.
 
وی ادامه داد: در بخش پدربزرگ و مادربزرگ، هیات داوران هیچ‌یک از شرکت‌ کنندگان را به عنوان رتبه نخست معرفی نکرد.
 
افتخاری بیان کرد: سید فاطمه سید رضایی از استان قزوین برای  قصه "کرعمو" و  مرتضی دهقان از استان فارس برای قصه "بخت بد"  به‌طور مشترک رتبه دوم را کسب کردند.
 
وی گفت: همچنین جایزه رتبه سوم به‌طور مشترک به فاطمه موسوی از استان البرز برای قصه "گل گیس" و نعیمه جدی از استان یزد برای قصه "نخودی" اختصاص یافت.
 
افتخاری اظهار داشت: تنها برگزیده بخش فراگیر که به قصه‌گویی برای کودکان با نیازهای ویژه اختصاص داشت زینب صباغ از استان تهران برای قصه " قصه‌ی پنیرک" بود.
 
وی افزود: همچنین در بخش ملی، آرام امینی از استان کرمان برای قصه «روزی خدا» رتبه نخست، لیلا عیوض‌زاده از استان قزوین با قصه «شلغم پر برکت» رتبه دوم و سوسن حیاتی از استان بوشهر با قصه «مردی که بسم‌الله می‌گفت» رتبه سوم را در این دوره از جشنواره به خود اختصاص دادند.
 
افتخاری ادامه داد: در بخش بین‌الملل نیز الویا پرز ناپولس از کشور کوبا برای قصه «گوزن و لاک‌پشت» رتبه نخست را کسب کرد.
 
وی خاطر نشان کرد: رتبه دوم این بخش به فاطمه توان‌گر مروستی از استان یزد با قصه «میایی با من دوست بشی» و  وحید خسروی از استان کرمانشاه با قصه «حیاط خانه ما» و کیوان اقبالی از استان البرز با قصه «چوپان راستگو» به‌طور مشترک رتبه سوم را کسب کردند.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس تصریح کرد: بخش نوجوان به صورت غیررقابتی برگزار و از 11 شرکت‌کننده نوجوان این بخش تقدیر شد.
 
افتخاری افزود: در بخش مقاله نویسی هادی بهرامی و مریم مللی از  تهران برای مقاله "تاثیر آموزش مهارت‌های اجتماعی با استفاده از داستان در کاهش مشکلات رفتاری دختران با کم‌توان ذهنی" رتبه نخست را کسب کرد.
 
افتخاری بیان کرد: در بخش داستان‌ نیز شعله ایل بیگی‌پور با داستان «فانوس و فرنگیس»، ابراهیم باقری حمیدآبادی با داستان «تنوک»، هادی رضویان با داستان «ضامن آهو» و معصومه کریمی با داستان «ساعت‌هایی که بی تو گذشت» به عنوان برگزیدگان این بخش از جشنواره معرفی شدند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار