اراک؛

افزایش مصرف گاز طبیعی در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: در پی افت محسوس دما در این استان در هفته جاری،مصرف گاز طبیعی استان روزانه حدود 500 هزار متر مکعب افزایش یافته است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک؛جواد مهندس مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی افزود: مصرف گاز طبیعی تا قبل از بارش برف و سرد شدن هوا در استان مرکزی روزانه حدود 17 میلیون و 300 هزار متر مکعب بود که با کاهش دمای هوا و برودت هوا به 17 میلیون و 800 هزار متر مکعب افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به ثابت بودن مصرف در حوزه صنعت، افزایش مصرف گاز طبیعی در استان مرکزی مربوط به بخش خانگی و تجاری است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی بیان کرد: مشترکان گاز طبیعی با کاهش حداقل یک درجه دمای منزل می توانند حدود 6درصد در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی داشته باشند که این مهم کمک بزرگی در کاهش مصرف و بهره مندی همه مصرف کنندگان از این نعمت الهی دارد.

مهندس افزود: مصرف کنندگان گاز بخش خانگی باید با استفاده از درزگیری پنجره های ساختمان، عایق بندی لوله ها و مخزن موتورخانه ها، خاموش بودن بخاری در اتاق هایی که استفاده نمی شوند، حذف استفاده از شومینه به دلیل مصرف بالای انرژی و بازدهی کم، استفاده از پرده های ضخیم برای پنجره ها و تنظیم درجه حرارت خانه بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد تاثیر زیادی در کاهش مصرف گاز داشته باشد.

وی افزود: واحدهای تولیدی، صنعتی، تجاری و دستگاه های اجرایی و اداری نیز می توانند با استفاده ازسیستم های هوشمند و استاندارد مصرف گاز در کاهش مصرف گاز نقش آفرین باشند.
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.