شیراز؛

افتتاح 54 طرح بهداشتی در فارس

54 طرح بهداشتی در استان فارس هم‌زمان با چند استان کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ 54 پروژه امروز شامل پنج مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری، 23 خانه بهداشت و پایگاه جامع سلامت و 26 خانه پزشک امروز در استان فارس به بهره برداری رسید.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح این طرح که هم‌زمان با 657 واحد ارائه خدمات بهداشتی در دیگر استان‌های کشور از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد، گفت: در سال 93 و 94 اعتباری افزون بر هزار و 528 میلیارد تومان هزینه کردیم که با 200 میلیارد تومان 10 سال قابل‌مقایسه نیست.

هاشمی افزود: با کمک استانداران و خیرین و 50 درصد اعتبار 7 هزار واحد بهداشتی را به نتیجه خواهیم رساند ضمن این‌که امروز 660 پروژه به بهره‌برداری می‌رسد که وسعت آن 200 هزار مترمربع و در 28 استان برای 47 دانشگاه علوم پزشکی است.

وی ادامه داد: بخش بزرگی از پروژه‌ها در استان محروم سیستان و بلوچستان است و 76 پروژه در هرمزگان و منطقه محروم بشاگرد است.

هاشمی بیان کرد: در استان مازندران 68 پروژه بالغ‌بر 25 هزار مترمربع مساحت و عمده واحدهایی است که به‌جای واحدهای استیجاری ساخته‌شده است.

وی اظهار داشت: هزار و 290 مرکز خدمات جامع سلامت، 3 هزار و 841 پایگاه شهری خدمات نوین را ارائه می‌دهند به ازای هر 50 هزار نفر یک مرکز جامع سلامت خواهیم داشت و این امر در شرایطی اتفاق می‌افتد که مجوز استخدام کافی به ما نداده‌اند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: با زیرساخت‌هایی که ایجاد می‌شود نظام ارجاع را به‌گونه‌ای فعال خواهیم کرد که هیچ ایرانی در هیچ شهری خارج از نظام سلامت نماند چنانکه برای 64 میلیون نفر پرونده الکترونیک سلامت ایجاد شد و در این زمینه بیش از چهار میلیون پرونده تشکیل‌شده و در استان‌های مختلف سامانه آن فعال‌شده جز در مناطقی که روستاها مشکل اینترنت دارند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار