رشت؛

عضویت ۱۲ هزار جوان و نوجوان در کتابخانه های مساجد

12 هزار جوان و نوجوان گیلانی عضو کتابخانه های مساجد هستند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان ؛مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اعلام این خبر گفت: با اشاره بر  ضرورت ترویج فرهنگی کتابخوانی در جامعه گفت: مساجد نقش تعیین کننده ایی در ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقاء آگاهی جامعه دارند.

حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم با بیان اینکه ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و دسترسی آسانی به کتب کتابخانه های مساجد را دایر کرد افزود: کتابخانه های مساجد از سوی مردم ایجاد، گردآوری و مدیریت می شوند و دبیرخانه کانون های مساجد نقش حمایتی دارد.
وی با اشاره به تشکیل کتابخانه ها در مساجد استان اظهار کرد: هم اکنون ۲۴۵ کتابخانه در مساجد سراسر استان دایر شده است.
ر با بیان اینکه کتابخانه های مساجد به دو صورت باز و بسته فعالیت می کنند اذعان کرد: کتابخانه های باز در شبستان مساجد فعالیت کرده و کتابخانه های بسته به صورت مخزن دار هستند.
حجت الاسلام پورابراهیم ادامه داد: ۶۱ درصد مساجد به صورت باز و در درون مساجد فعالیت می کنند و ۳۹ درصد کتابخانه ها بسته است.
وی با اشاره به اینکه حمایت از کتابخانه های روستاها و مناطق محروم اولویت ستاد عالی است تصریح کرد: از تعداد کتابخانه های استان ۱۴۴ باب کتابخانه معادل ۵۹ درصد در مساجد روستایی دایر شده است.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان با اشاره به استقبال نوجوانان و جوانان از کتابخانه های مساجد تصریح کرد: هم اکنون ۱۲ هزار جوان و نوجوان گیلانی عضو کتابخانه های مساجد استان بوده و از این کتابخانه ها بهره مند می شوند.
وی با بیان اینکه این کتابخانه ها هر ساله به کتب آموزشی، علمی، تاریخی و مذهبی مجهز می شوند تصریح کرد: ۲۴۵ کتابدار در این کتابخانه های بدون چشمداشتی برای  ترویج فرهنگ مطالعه تلاش می کنند.
 
 
 
انتهای پیام/م.ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.