شیراز؛

تفاهم نامه همکاری دانشگاه شیراز با فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه شیراز و فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای برای نخستین بار در کشور پس از تهران امضا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در جلسه ای که با حضور رئیس فدراسیون جهانی و بین المللی ورزش زورخانه ای و پهلوانی و اعضای هیات ورزشی پهلوانی و زورخانه ای استان فارس در دانشگاه شیراز برگزار شد، علمی شدن و توسعه ورزش پهلوانی با حضور اساتید دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفت.

مظفرمختاری رئیس هیات ورزشی پهلوانی و زورخانه ای استان فارس گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه ای مادر همه ورزش ها است که با توجه به منش های بسیار جامع آن همچون جلوگیری از خشم، پیش سلامی، احترام به بزرگتر مورد نیاز جامعه امروزی است.

افشار زاده مشاور عالی فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و پهلوانی نیز بیان کرد: پیوند ورزش های زورخانه ای و پهلوانی با دانشگاه  اقدامی موثر برای پیشبرد این ورزش است چراکه افراد جدید الورود به دانشگاه ها به طور خودکار با ایده ای زیبا از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند.

همچنین صفوی قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز اظهار کرد: به منظور گسترش فضای ورزش زوخانه ای زمینی به مجموعه اختصاص داده می شود  تا هم در ساخت مشارکت کنند و هم در محیط دانشگاه تحقیقات مرتبط با این موضوع و دیگر رشته های ورزشی گسترش یابد.

جوهو چانگ رئیس فدراسیون جهانی ورزش های پهلوانی و زورخانه ای خواستار همکاری افراد بخش خصوصی و دولتی در این زمینه شد و عنوان کرد: سالم زیستن حق همه افراد است.

مهر علیزاده رئیس فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای و پهلوانی اضافه کرد: قرار دادن این ورزش در دوره های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری باعث تقویت مبانی علمی در بعد علمی و بین المللی می شود.

شایان ذکر است برای اشاعه این رشته قرار است المپیک ورزش های پهلوانی و زورخانه ای کشور با حضور 600 ورزشکار از 11اسفند ماه به میزبانی شهر شیراز برگزار شود.

در پایان، مراسم کلنگ زنی احداث مجموعه ورزشی زورخانه ای و پهلوانی دانشگاه شیراز انجام شد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.