اردبیل؛

ثبت 30 موسسه داوری در استان اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با توجه به این‌که امروز ۳ موسسه داوری در اردبیل افتتاح شد، در مجموع هم‌اکنون به تعداد ۳۰ موسسه داوری در استان اردبیل به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،حجت‌الاسلام محمد علی قاصدی در حاشیه افتتاحیه سه موسسه داوری در اردبیل اظهار داشت: با توجه به این‌که امروز نیز 3 موسسه داوری در اردبیل افتتاح شد، هم‌اکنون به تعداد 30 موسسه داوری در استان اردبیل به ثبت رسید که این موسسات پس از طی تشریفات و مراحل قانونی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: با توجه به نیازهای محسوس در رابطه با تشکیلات پرونده‌های قضائی و تراکم پرونده‌ها احداث این موسسه‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم مشکلات موجود را در این زمینه برطرف کرده و در راستای حل مطالبات و خواسته‌های مردم گام برداریم و رسیدگی به پرونده‌های قضائی را با استفاده از ظرفیتهای این موسسات به اتمام برسانیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: این نهاد حقوقی با بهره‌گیری از مبانی قانونی و ظرفیت فرهنگی و دینی و با پیگیری دادگستری استان به ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و با همکاری سایر دستگاههای اجرایی مرتبط با موضوع فعالیت خود را در سطح استان آغاز می‌کند.

قاصدی بیان کرد: حل مشکلات مادی اصلی‌ترین و بیشترین فعالیتی است که این موسسه‌ها در آن عرصه فعالیت خواهند کرد و در زمان عقد قرارداد طرفین می‌توانند به آن موضوع اشاره کنند و حتی در زمان طی مراحل پرونده در محاکم قضائی نیز به این موسسات ارجاع داده می‌شوند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت این موسسه‌ها بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم و شاهد بهبود وضعیت جامعه باشیم که در این راستا مشارکت و همکاری مسئولان و دستگاههای مرتبط می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر رهنمون شود و در بررسی و رسیدگی به پرونده‌های قضائی در کم‌ترین زمان ممکن موثر باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.