اردبیل؛

سد احمد بیگلوی مشگین شهر آبگیری می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: سد احمد بیگلو مشگین شهر با ظرفیت 20 میلیون متر مکعب آب در نیمه اول سال 96 آبگیری می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اصغر سلیمان زاده افزود: عملیات این سد بعنوان سومین طرح مرزی استان در دولت تدبیر و امید شتاب گرفته و هم اکنون هم عملیات شبکه پایاب آن به مناقصه گذاشته شده است.

وی با اشاره به عملیات اجرایی سد عمارت گرمی افزود: این سد باظرفیت ذخیره 182 میلیون متر مکعب آب تحول عظیمی را در توسعه منطقه ایجاد خواهد کرد و تاکنون برای اجرای آن یک هزار و 200 میلیارد ریال هم هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را 54 درصد اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی این سد با سرعت پیش می رود و پیش بینی شده تا آخر سال 96 آبگیری و افتتاح شود.

سلیمان زاده از تکمیل سد بفراجرد، تصفیه خانه آب شرب و خط انتقال آبرسانی خلخال خبرداد و گفت: عملیات اجرای این طرح ها در خلخال شروع شده و تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ها بیش از یک هزار میلیارد ریال هزینه می شود که 600 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات ملی و 400 میلیارد ریال دیگر هم از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی و از طریق روش بی او تی تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در خصوص تکمیل پایاب شبکه خداآفرین افزود: با تکمیل و بهره برداری از شبکه پایاب سد خداآفرین بیش از 62 هزار هکتار از اراضی دیم و مرتعی منطقه مغان به آبی تبدیل می شود.

سلیمان زاده میزان هزینه کرد این سد را 5 هزار و 200 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بیش از 10 میلیارد ریال دیگر هم برای تکمیل شبکه هزینه خواهد شد و پیش بینی شده تا پایان سال 97 به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: هم اکنون شبکه پایاب سد 55درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یک هزار و 500 نفر هم در این سد مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.