سردار رادان در نخستین همایش ملی معماری ناجای آینده خبر داد

راه اندازی سامانه انتظامی پلیس گامی در جهت پیشرفت در منطقه

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی گفت: در نظر داریم با راه اندازی سامانه انتظامی پلیس در آینده و در حوزه تمدن اسلامی بهترین پلیس در سطح منطقه باشیم.

راه اندازی سامانه انتظامی امنیتی/ پلیس ایران؛ برترین پلیس منطقهبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار احمدرضا رادان رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی در نخستین همایش ملی معماری ناجای آینده که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، با اشاره به هدف شناخت چالش ها و افق‌های پیش روی نیروی انتظامی، اظهار داشت: با تشکیل مرکز مطالعات راهبردی پنج  مسئولیت در این حوزه تعریف شده که یکی از این پنج مأموریت، معماری ناجای آینده در چهارچوب مکتب و الگوی امنیتی و انتظامی بومی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: برگزاری نخستین همایش معماری آینده یکی از هدف‌های ما بود، چراکه در سطح نیروهای مسلح به موضوع معماری آینده، چندان پرداخته نشده بود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا با تاکید بر لزوم طراحی معماری ناجای آینده با تکیه بر ممکن بودن برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات گفت: ما معتقدیم طراحی معماری آینده به شکلی باید انجام گیرد که در صحنه عمل ممکن باشد، چراکه در غیر این صورت، تمام مطالعات انجام شده در حد طرح و برنامه باقی خواهد ماند و هیچ‌گاه اجرایی نخواهد شد.

سردار رادان تصریح کرد: مأموریت‌های تعریف شده در این بخش باید منطبق بر مکتب اسلام و تمدن نوین اسلامی باشد و مأموران پلیس در این تعریف به عنوان مجاهد مسئول شناخته می‌شوند. پلیس ایران باید پلیسی برگرفته از مکتب و اندیشه های ایران اسلامی باشد، بنابراین در این مأموریت برنامه ها را به گونه ای تنظیم کردیم که از ۱۱ گروه فعال، یک گروه به عنوان معماری در ستاد کل آغاز بکار کند، با توجه به اینکه سردار اشتری نیز بر این نکته تأکید دارند که معماری نیروی انتظامی باید یک معماری نوین و قابل اتکا باشد.

وی افزود: در بحث نیروهای مسلح در زمینه معماری ناجا کارهای اندکی انجام شده بود و در این زمینه کار ما پیچیده می شد، ما سعی کردیم برای آینده ناجا یک معماری نوین و مطلوبی را ترسیم و متصور کنیم که اگر قرار است کاری انجام شود، ممکن الاجرا باشد و به بایگانی نپیوندد. همچنین در کنار آن باید این معماری هویت داشته و برای ترسیم وضعیت موجود و آینده مطلوب باشد.

وی افزود: تلاش داریم در این همایش علاوه بر توسعه مفاهیم، شاهد ارتقای گفتمان‌سازی و توسعه اندیشه‌های راهبردی در مدیران ناجا باشیم، از این رو از نیمه دوم سال 94 این کار آغاز شده و این اولین همایشی است که برگزار شده است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا گفت: علی‌رغم اینکه این همایش نخستین همایش معماری آینده در سطح نیروهای مسلح است اما شاهد همکاری قابل توجه نخبگان بودیم و مرکز مطالعات پس از اتمام این همایش و با بهره‌مندی از دستاوردهای این همایش، سامانه‌ای انتظامی امنیتی را طراحی کرده تا در حوزه تمدن نوین اسلامی، بهترین پلیس منطقه را داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار