سردار غیب‌پرور در همایش سران طوایف و عشایر:

عشایر نقشی مهم در معرفی فعالیت‌های انقلابی دارند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: عشایر نقشی مهم در معرفی فعالیت‌های انقلابی عشایر به مسؤلان دارد چرا که عشایر خیلی خوب انقلاب اسلامی را درک کرده‌اند.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (چهارشنبه ۴ اسفند) در دومین روز همایش بزرگ سران طوایف و عشایر اظهار داشت: این همایش عشایر نقشی مهم در معرفی فعالیت‌های انقلابی عشایر به مسؤلان دارد چرا که عشایر خیلی خوب انقلاب اسلامی را درک کرده‌اند. این همایش به عنوان یک نعمت در جهت آشنایی بیشتر مسوولان با عشایر محسوب می‌شود.

وی در ادامه گفت: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بار‌ها در خصوص عشایر بیاناتی داشتند که بیانگر توجه ویژه آن‌ها به این قشر زحمتکش جامعه است.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه خدمات عشایر از قرن‌های گذشته کاملا مشهود است خاطر نشان کرد: حد فاصل صفویه و افشاریه این عشایر هستند که حکومت مرکزی ایران را حفظ کردند و در هر مقطعی که تمامیت کشور تهدید شده این عشایر بوده‌اند که با غیرت تمام از کیان مملکت دفاع کرده اند؛ و نه تن‌ها از زمان پیروزی انقلاب بلکه مدت‌ها پیش از آن پیام آزادی خواهی امام (ره) را درک کرده‌اند.

سردار غیب‌پرور یادآور شد: عشایر در دوران دفاع مقدس دین خود را به اسلام ادا کرده و با تقدیم ده هزار شهید از جامعه عشایری، سندی بزرگ در دفاع از امنیت این مرز و بوم به جای گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه در سخت‌ترین شرایط دفاع مقدس جامعه عشایری حضوری پر شور داشته است افزود: اینکه در یک دبیرستان عشایری ۹۷ دانش آموز به فیض شهادت نایل شوند در دنیا و در طول تاریخ انقلاب بی نظیر است. این‌ها بیانگر حضور پرشور جامعه عشایری در دفاع از انقلاب اسلامی بوده‌است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه عشایر همچون نخ یک تسبیح عامل وحدت و یکچارچگی ملت می‌شوند تصریح کرد: عشایر ما عامل واگرایی در کشور نیستند؛ در بسیاری از کشور‌ها تنوع اقوام یک خطر به حساب می‌آید، اما در کشور ما این یک نعمت است و باید آن را پاس داشت.

سردار غیب‌پرور به مشکلات جامعه عشایری اشاره کرد و خاطر نشان کرد: بسیاری از این مشکلات با تامل و همفکری قابل حل هستند که در این راستا نمایندگان وزارت جهادکشاورزی، سازمان حفاظت از محیط ریست و اداره منابع طبیعی باید بیایند و برای برطرف کردن این مشکلات با ما تعامل و هم اندیشی کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عشایر موضوع آموزش و مدارس است گفت: بسیج آمادگی دارد در چندین نقطه از کشور دبیرستان‌های عشایری را تاسیس کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اهمیت مساجد عشایری تاکید کرد: مساجد عشایری نباید بدون امام جماعت بماند و صندوق‌های قرض الحسنه شان فعال باشد این مساجد باید ملجا و پناهی برای مردم باشد که تحقق این هدف نیاز به طرح و برنامه ریزی دقیق دارد.

سردار غیب‌پرور در ادامه گفت: بخش مهمی از تولیدات اقتصاد مقاومتی در اختیار عشایر قرار دارد. ما باید بخشی از اعتبارات بسیج سازندگی را به عشایر اختصاص دهیم چرا که ما مطمئنیم از اعطای تسهیلات به عشایر نتایج مطلوبی کسب می‌کنیم.

وی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو اظهار داشت: آنچه که در انتخابات از همه چیز مهمتر است حضور حداکثری و پررنگ و پررونق پای صندوق‌های رای است که این خاری در چشم دشمنان جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. آن‌ها می‌خواهند ما در صحنه حضور نداشته باشیم، اما به فضل الهی حضوری پررنگ‌تر از همیشه خواهیم داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: همه اقوام، مذاهب و گروه‌های سیاسی باید دغدغه نخست‌شان انسجام و وحدت در برابر دشمن باشد. ما باید نسبت به مسائل کشور بصیرت داشته باشیم و دشمن را بشناسیم و بدانیم که در اطراف ما چه می‌گذرد.

سردار غیب‌پرور با اشاره به تبلیغ اسلام دروغین از سوی دشمنان یادآور شد: دشمن داعش و سایر گروه‌های تکفیری را در اطراف ما ایجاد کرد و یک اسلام زشتی را با این گروه‌ها ایجاد کرد؛ که به فضل الهی این هدف دشمن ناکام ماند. باید توجه داشت که تن‌ها با بصیرت انقلابی می‌توان در برابر این اقدامات دشمن ایستادگی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار