ممنوعیت عبور هواپیمای نتانیاهو از آسمان اندونزی

اندونزی به هواپیمای حامل نخست وزیر رژیم صهیونیستی اجازه عبور از آسمان این کشور را برای عزیمت به استرالیا نداد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در اولین تجربه سفر به استرالیا با مشکل مواجه شد بطوریکه زمان عزیمت به این کشور دو ساعت و نیم برای نتانیاهو افزایش یافت. 

مسیر هوایی از سنگاپور به استرالیا معمولا ۸ ساعت و نیم به طول می‌انجامد؛ اما ممنوعیت پرواز هواپیمای حامل نتانیاهو در آسمان اندونزی موجب شد این سفر برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی ۱۱ ساعت طول بکشد.

هواپیمای نخست وزیر رژیم صهیونیستی مجبور شد حریم هوایی اندونزی را دور بزند. وی سرانجام امروز (چهارشنبه) برای یک سفر چهار روزه وارد سیدنی شد.

یکی از اعضای هیات همراه نتانیاهو این مساله را تایید کرد. پرواز نتانیاهو متعلق به شرکت صهیونیستی EL AL بود که در آسمان بسیاری از کشورهای مسلمان جهان اجازه پرواز ندارد.

اندونزی دارای بزرگترین جمعیت مسلمان در جهان است. ۲. ۸۷ درصد از جمعیت ۲۰۹ میلیون نفری این کشور مسلمان و حامی فلسطین هستند.

دولت اندونزی روابط دیپماتیک رسمی با رژیم صهیونیستی ندارد و برخی از سفر‌ها و امور تجاری را با اسرائیل تحریم کرده است. 

نتانیاهو مارس سال گذشته میلادی خواستار برقراری روابط دیپماتیک با اندونزی شد. اما مقامات اندونزی پاسخ دادند روابط با اسرائیل تنها زمانی عادی‌سازی خواهد شد که استقلال فلسطین به رسمیت شناخته شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار