نیمه اسفندماه؛

راه اندازی مدرسه کبدی در اهواز

رییس هیات کبدی خوزستان گفت: مدرسه کبدی برای سنین پایه در اهواز در نیمه اسفندماه راه اندازی خواهد شد.

راه اندازی مدرسه کبدی در اهوازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ عباسعلی شفیعی، رییس هیات کبدی خوزستان اظهار داشت: این مرکز آموزشی با هدف ارتقای سطح کیفی ورزشکاران راه اندازی می گردد.

وی راه اندازی مدارس کبدی در تمام شهرهای استان را از برنامه های در دستور کار هیات عنوان کرد و افزود: با توجه به شکل گیری ورزشکاران از سنین پایه، سعی داریم در این مدارس به آموزش نونهالان و نوجوانان بپردازیم.

شفیعی در ادامه به فعالیت 500 ورزشکار سازمان یافته در استان دراین رشته اشاره کرد و اذعان داشت: از این تعداد 250 نفر آقا و 250 نفر بانوی کبدی کار هستند و افزایش فعالیت وجذب ورزشکاران بیش تر به این رشته هم در دستور کار هیات قرار دارد.

رییس هیات کبدی خوزستان به ملی پوشان ورزش کبدی استان اشاره و خاطرنشان کرد: ورزش کبدی خوزستان از پیشینه خوبی در کشور برخوردار است و ازجمله استان های برتر دراین رشته در رده های سنی جوانان و بزرگسالان آقا و بانو هستیم و در مسابقات کشوری همیشه بر روی سکوی هستیم.

این مقام مسئول نداشتن مکان مناسب برای تمرین را مهم ترین مشکل ورزش کبدی استان دانست و بیان داشت: متاسفانه در بسیاری از شهرستان های استان با توجه به کثرت رشته های ورزشی توجهی به رشته کبدی نمی شود و سالن ها به صورت خصوصی اداره می شود.

عباسعلی شفیعی تصریح کرد: قطعا اگر مکان مناسبی در اختیار داشته باشیم در بحث استعدادهایی موفق تر خواهیم بود، امیدواریم که ارگان ها و مسئولین ورزش شهرستان ها به این رشته توجه بیش تری کنند و مکان های ورزشی خود را در اختیار ورزشکاران کبدی کار قرار دهند.

وی گفت: در بعضی از شهرستان های قطب مانند خرمشهر خانه کبدی ایجاد شده، همچنین طی رایزنی با فدراسیون قرار است در شهرستان های سوسنگرد و باغملک نیز سالن مختص کبدی راه اندازی کنیم.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.