جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی؛ از اعلام موجودیت تا برگزاری مجمع عمومی 3هزار نفری

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اوایل دی ماه امسال در کشور اعلام موجودیت کرد و تاکنون بسیاری از احزاب و تشکل‌های فعال کشور به این جبهه پیوسته‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اوایل دی ماه امسال در کشور اعلام موجودیت کرد و هیئت موسس آن به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان تشکیل شد.
 
 //////////////////
 
در بخشی از بیانیه این جبهه مردمی تأکید شده است: «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که عنوان این حرکت مردمی و خیزش عمومی است، در نخستین گام به تشکیل «مجمع مردمی نیروهای انقلاب» همت خواهد گماشت. این مجمع که برخاسته از متن نیروهای مؤمن و انقلابی سراسر کشور است، با توجه به انتخابات پیش‌ِرو که با عنایت به شرایط کشور، بسیار مهم و سرنوشت‌ساز خواهد بود، در فرآیندی مشارکتی و مبتنی بر مردم‌سالاری، خط‌ مشی سیاسی و اهداف و برنامه‌های جبهه را معین و اعلام خواهد نمود.
 
این جبهه در جهت اعلام مواضع خود تا به امروز توانسته با اقشار مختلف جامعه از جمله بانوان، جوانان، ورزشکاران، فعالان رسانه‌ای، روحانیت و سایر اقشار نشست‌های تخصصی برگزار کرده و نسبت به انتخاب افراد توانمند برای ورود به عرصه‌های مدیریتی، نقش‌آفرینی‌هایی داشته است و تاکنون بسیاری از احزاب و تشکل‌های فعال کشور از نقاط مختلف به جبهه مردمی نیروهای انقلاب پیوسته و حمایت خود را اهداف و برنامه های آن اعلام کردند.
 
 
////////////////// 
 حبیبی: از اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب حمایت می‌کنیم

در همین رابطه دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: حزب موتلفه اسلامی برای اینکه کاندیدایش مقبول نظر اصولگرایان و رای دهندگان واقع شود، تمام اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

ما علاوه بر جدیت برای معرفی و رای آوری نامزد موتلفه اسلامی، بر پایبندی به سازوکار وحدت و اجماع اصولگرایان نیز تاکید داریم و چنانچه ائتلافی در جریان اصولگرا شکل بگیرد و خروجی ائتلاف گزینه ای غیر از نامزد موتلفه اسلامی باشد، ما نتیجه ائتلاف را خواهیم پذیرفت و از کلیت اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب حمایت می‌کنیم.

  //////////////////
 
حجت‌الاسلام آقاتهرانی:جبهه مردمی به نامزد اصلح برسد حتما حمایت می‌کنیم
 
 دبیرکل جبهه پایداری گفت: حمایت از نامزد اصلح جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را وظیفه می‌دانیم و حتی اگر این کاندیدا از ما نباشد باز هم از کاندیدای معرفی شده حمایت می‌کنیم چون از شاخصه‌های ما  این نیست که کاندیدا حتما از پایداری باشد.
 
  //////////////////
 
باهنر: کاندیدای نهایی جبهه پیروان همان کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: کاندیدای نهایی جبهه پیروان همان کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب است که می‌خواهیم درباره او وحدت کنیم.جبهه مردمی نیروهای انقلاب محوریت جریان نیروهای انقلابی را می‌تواند بر عهده بگیرد و باید زودتر تکثرها را به حداقل برسانیم.
 
////////////////// 
 
آیت الله موحدی کرمانی: «جبهه مردمی» مورد حمایت کامل علما و روحانیون است

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی مورد حمایت کامل علما و روحانیون برجسته است.
 
 ////////////////// 
 
حجت الاسلام حبیبی: جبهه ایستادگی حمایت خود را از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اعلام کرد
 
دبیرکل جبهه ایستادگی حمایت از این تشکل مردمی را به معنی ادغام احزاب و جبهه‌ها در آن ندانست و گفت: رویکرد حمایت از این جبهه مردمی به معنی هم‌افزایی سلیقه‌های گوناگون بر وحدت حداکثری و تاکید بر مشترکات و هم افزایی سلیقه های گوناگون است و همه احزاب و گروه‌ها ظرفیت‌های خود را همراه این تشکل بزرگ مردمی برای ایفای مسئولیت تاریخی بکار خواهند بست.
 
 وی همچنین گفتنی است : احزاب و تشکل های بسیاری مانند (جمعیت زنان انقلاب اسلامی، جمعیت زنان پیام‌آور، حزب فاطمیون، جمعیت زنان مسلمان، جمعیت زنان پیرو حضرت زهرا (س)، جامعه مدیران ایران اسلامی، جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران،  ۱۲۰ نفر از نمایندگان مجلس و ... ضمن اعلام حمایت از جبهه مردمی انقلاب اسلامی به این جبهه مردمی پیوستند و از زمان آغاز فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب تا کنون کمیته های مختلفی از جمله کمیته فرهنگیان، جوانان، استانها، اقتصادی، بانوان، ورزشکاران، اقشار، هنرمندان و... تشکیل و جلسات آنها نیز برگزار شد.
 
 وحید دستجردی:ساز و کار جبهه مردمی دموکراتیک و از پایین به بالاست 
 
بعد از حمایت‌های متعدد مردمی از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، سؤال‌ها درباره اینکه مکانیزم رسیدن به گزینه نهایی جبهه مردمی چیست مطرح شد که مرضیه وحید دستجردی با تشریح مکانیزم انتخاب گزینه نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب، تاکید کرد که این جبهه هیچ گزینه‌ای مدنظر ندارد و قرار است گزینه نهایی از پایین به بالا و توسط گروه‌های مردمی انتخاب و معرفی شود. ما در انتخابات ریاست جمهوری و در سایر انتخابات، برخلاف قبل که افرادی در بالا می نشستند و در اتاق های دربسته تصمیم گرفته و کاندیدا مشخص می کردند، سازوکاری انتخاب کرده ایم که بر اساس آن  رای از بدنه و از پائین به بالا باشد.
 
//////////////////
 
پس از گذشت 3 ماه از تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، قرار است فردا (5 اسفند) مجمع عمومی 3 هزار نفری این جبهه برگزار و اعضای شورای مرکزی مشخص شوند و پس از آن اعضا، گزینه های خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 اعلام کنند.
 
 
 چمران: در مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، قرار است سازوکار سازمانی خود را به تایید و تصویب عموم برسانیم
 
 جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی؛ از اعلام موجودیت تا برگزاری مجمع عمومی 3هزار نفری
 
مهدی چمران عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: جبهه در آغاز راه است و برای داشتن یک پشتوانه محکم و حرکت در مسیری که خود برای عنوان نیروهای انقلاب ترسیم کرده واقعاً باید انقلابی عمل کند.

وی ادامه داد: برگزاری مجمع ۳ هزار نفری اقدام خوبی است که بخش کوچکی از همه نیروهای انقلابی سراسر کشور در آن حضور دارند و به نوعی این افراد نمایندگانی هستند که براساس  آراء انتخاب نشدند.

عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: قرار است نمایندگان استان‌ها در این نشست اصول کار جبهه را معین و برنامه‌ریزی کنند تا بتوانیم کار را جلو ببریم و این مجموعه بتواند براساس آرای همگان، راه، روش و راهبرد انقلابی خود را ترسیم کند.در واقع قرار است در این مجمع، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هم سازوکار سازمانی خود را به تایید و تصویب عموم برساند و هم از نظرات کل جامعه استفاده کند تا شورای مرکزی که برگزیدگان همین گروه خواهند بود، انتخاب شوند.

وی تصریح کرد: انتخاب اعضای شورای مرکزی این جبهه از جمع کثیر و نمایندگان مردمی صورت می‌پذیرد و فقط به تعداد اندکی که برای مردم تصیم بگیرند، ختم نمی‌شود، البته ممکن است نتایج هر دو یکی باشد یا به یک جا برسد، ولی قطعاً زمانی که نظرات همه مردم به صورت گسترده توسط نمایندگان‌شان درخواست می‌شود از یک پشتوانه بسیار محکم برخوردار خواهد بود.

عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه آینده این جبهه به میزان حمایت‌های مردمی بستگی دارد، گفت: البته تلاش اعضای شورای مرکزی جبهه اهمیت زیادی دارد و آنها باید به گونه‌ای فعالیت کنند که نشان دهند برای انتخابات ریاست‌جمهوری تنظیم کار و برنامه‌ریزی نکرده‌اند و این انتخابات تنها یکی از برنامه‌های آنهاست.
 
 
 جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی؛ از اعلام موجودیت تا برگزاری مجمع عمومی 3هزار نفری
 
روستا آزاد: انتخاب ۱۰ نامزد برتر ریاست جمهوری؛ در مجمع عمومی

عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: قرار است از بین ۵۰ نامزد منتخب مردم و اقشار مختلف برای پذیرفتن مسئولیت کاندیداتوری در انتخابات پیش رو با رای اعضا، ۱۰ نفر انتخاب شده تا پس از آن برنامه ها با این نامزدها به طور جدی تر دنبال شود.
 
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار