وقتی مجازات پرتاب سنگ از سوی یک کودک فلسطینی سنگین‌تر از آدمکشی یک سرباز اسرائیلی است

ایندیپندنت دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی را بدلیل صدور حکم قاتل اسیر فلسطینی، به تمسخر گرفت.

بی‌عدالتی در حق 5 کودک فلسطینی و نادیده گرفتن جنایت فجیع نظامی صهیونیست داد ایندیپندنت را نیز درآورد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی ایندیپندنت در گزارشی نوشت: یک دادگاه در سرزمین‌های اشغالی برای 5 کودک فلسطینی که به جرم پرتاب سنگ بازداشت شده بودند، احکام سنگین‌تری را نسبت به سرباز اسرائیلی صادر کرد که با شلیک به یک جوان فلسطینی مجروح و ناتوان، وی را قتل رسانده بود.  

این صهیونیست 19 ساله که «اور آزاریا» نام دارد سال گذشته میلادی، با شلیک به «عبدالفتاح شریف»، اسیر فلسطینی 21 ساله، در شهر «الخلیل» واقع‌در کرانه باختری رود اردن، وی را به شهادت رساند. یک فعال حقوق‌بشر فلسطینی با استفاده از تلفن همراهش از این صحنه فیلمبرداری کرد و آن را در میان گروه‌های حقوق‌بشر به‌عنوان سند این جنایت فجیع پخش نمود. حکم شرم‌آور تنها 18 ماه زندان برای این جنایت فجیع نظامی صهیونیست انتقادات فراوانی را برانگیخته است.  

حکم این نظامی صهیونیست در یک دادگاه در تل آویو از سوی سه قاضی صادر شد. دادستانان خواهان صدور حکمی بین 3 تا 5 سال برای وی بودند؛ اما در نهایت با اغماض فراوان و با وجود اینکه این نظامی صهیونیست جوان فلسطینی را به شهادت رسانده بود، وی را تنها به 18 ماه حبس محکوم کردند.

پدر عبدالفتاح شریف در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت با اینکه فیلم ضبط شده به طور واضح نشان می‌دهد جنایت این نظامی صهیونیست قتل درجه یک در کمال بیرحمی بوده است، دادگاه تنها وی را به ارتکاب قتل غیرعمد محاکمه کرد و دادستان‌ها نیز تنها سه سال حبس برای وی تقاضا کردند. وی افزود: این حکم بسیار کمتر از احکام سنگینی است که دادگاه‌های اسرائیلی برای کودکان فلسطینی که به جرم پرتاب سنگ دستگیر می‌شوند، صادر می‌کنند. 

در ادامه گزارش آمده است: پدر عبدالفتاح شریف در این خصوص به گزاف سخن نگفته است و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل، سال 2015 میلادی، در حکمی مجازات پرتاب سنگ از سوی فلسطینیان را حداقل 5 سال اعلام کرد. 

از زمان صدور این حکم، بسیاری از فلسطینیان -از جمله 5 کودک- به جرم پرتاب سنگ به سوی چند ماشین، با احکام به مراتب سنگین‌تری نسبت به آزاریا مجازات شده‌اند. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۵۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
اینم حقوق بشر اسراییلی صهیونسیتی!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
Rajab
۱۴:۱۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
س.چه شکل و شمایل نحس داره ببین بر سر فلسطینی ها که چه او مده
آخرین اخبار