نماینده دموکرات سخنگوی کاخ سفید را دروغگو خواند

یک نماینده دموکرات آمریکا گفت: ادعای سخنگوی کاخ سفید درباره روابط با مکزیک دروغ است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نماینده ی دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ضمن تاکید بر اینکه سخنگوی کاخ سفید بار دیگر دارد دروغ پردازی می کند گفت: شان اسپایسر مدعی شده است آمریکا و مکزیک از روابطی چشمگیر و مثال زدنی برخوردارند اما این ادعا دروغ است زیرا همین چند روز پیش بود تظاهرات گسترده ای در مکزیک ضد سیاست های رئیس جمهور آمریکا برپاشد.
 
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، تد لیو، نماینده دموکرات لس آنجلس و عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان با بیان اینکه قانونگذران مکزیکی طرحی را تصویب کرده اند که بر اساس آن خرید ذرت از آمریکا ممنوع می شود، گفت: روابط آمریکا و مکزیک در تاریخ روابط بین دو کشور در پایین ترین سطح خود قرار دارد.
 
لیو افزود: این نخستین بار نیست که دولت ترامپ دارد در روابط کشور با دیگر کشورها تنش آفرینی می کند. هنگامی که دونالد ترامپ به نخست وزیر استرالیا اهانت کرد، نمایندگان جمهوریخواه کنگره سفیر استرالیا را دعوت و از او دلجویی کردند اکنون هم دو تن از وزرا به مکزیک رفته اندتا مشکلی را که رئیس جمهور ترامپ به بار آورد، پاک کنند و روابط بین دو کشور را به شکل عادی بازگردانند.
 
این نماینده که فرزند مهاجران به آمریکا است قوانین ضد مهاجرتی را بیرحمانه خواند و گفت: جدا کردن بچه ها از خانواده هاشان و از هم پاشیدن خانواده ها اقدامی توهین آمیز و بیرحمانه است. بررسی ها نشان می دهد روند مهاجرت از مکزیک معکوس شده و میزان خروجی از آمریکا بیشتر از میزان ورودی است.
 
همچنین بر اساس تازه ترین بررسی جامعه مهاجر در آمریکا در مقایسه با افرادی که در داخل این کشور متولد و بزرگ شده اند ،کمتر دست به جرم و جنایت می زنند. این نماینده دموکرات افزود: اعتراض ها در سالن های اجتماع شهری ضد سیاست های دونالد ترامپ ادامه دارد و این ادامه تظاهراتی است که روز نخست ژانویه با تظاهرات زنان آغاز و در گردهمایی های سازمان یافته ی فرودگاهی دنبال شد.
 
بسیار غم انگیز است که رئیس جمهور آمریکا دارد نگرانی های مردم کشور را نادیده می گیرد . وزرای امور خارجه و امنیت داخلی آمریکا برای گفتگو با انریکه پنیا نیه تو رئیس جمهور مکزیک و دیگر مقامات این کشور در همسایگی جنوبی وارد مکزیکو سیتی شدند.
 
روابط دو کشور پس از درگیری های زبانی بین دو رئیس جمهور به سردی گریید. قرار است مقامات دو کشور درباره مهاجرت ، امنیت مرزی ، تجارت و البته دیواری که رئیس جمهور آمریکا می خواهد در مرز با مکزیک بنا کند به گفتگو بنشینند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار