ساری،

اعزام دانشجویان ایرانی به مجارستان

100 دانشجوی ایرانی با بورسیه تحصیلی به مجارستان اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران در حاشیه سیزدهمین همایش بین المللی مهندسی صنایع در بابلسر گفت: مقامات مجارستان اعلام آمادگی کردند در مرحله نخست 100 دانشجو بورسیه در حوزه‌های آموزش عالی رشته پزشکی و غیرپزشکی به ایران بدهند.

وی افزود: با توجه به سند چشم‌انداز 1404 و منویات مقام رهبری در باره سیاست‌گذاری و اجرای طرح‌های هم راستا با اقتصاد مقاومتی، طرح آموزش ایران با محوریت وزارت خارجه با هدف بین‌المللی‌سازی نظام آموزش عالی کشور در جذب دانشجو خارجی و معرفی جاذبه‌های تحصیلی کشور در سطح جهانی ارائه شد.

معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه با بیان اینکه ارزش صادراتی کالاهای دانش بنیان در سال های اخیر رشد چشمگیری یافته است، گفت: جذب ۲۵ هزار دانشجوی خارجی در برنامه پنجم پیش بینی شده بود که این میزان در برنامه ششم توسعه به ۸۰ هزار دانشجو خواهد رسید.

قشقاوی افزود: با توجه به آمار بین‌المللی دانشجویان در سطح جهان، سهم کشور ما در حال حاضر 30 هزار دانشجو خارجی است که بسیار پایین است لذا اقدامات و همکاری بیشتر دانشگاه‌های کشور را می‌طلبد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار