شهرکرد؛

طرح نوروزی جمعیت هلال احمر اجرا می شود

طرح نوروزی جمعیت هلال احمر با همکاری ۳۴۰ امدادگر در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمد فروغی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: طرح نوروزی این جمعیت از ۲۵ اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین ۹۶ اجرا می‌شود.
 
وی گفت: در قالب این طرح، ۵۸ پایگاه ثابت، سیار و موقت امداد و نجات و راهنمایی مسافران نوروزی در شهر‌ها و روستاهای پرتردد استان مستقر می‌شود.
 
فروغی ادامه داد: ۳۴۰ امدادگر با استقرار در ۱۹ پایگاه شامل ۱۰ پایگاه ثابت، دو پایگاه موقت و ۷ پایگاه سیار و با ۲۴ دستگاه آمبولانس، ۱۰ خودروی نجات و ۱۰ خودروی کمک دار، خدمات امداد و نجات و راهنمایی مسافران نوروزی را بر عهده دارند.

وی افزود: در بخش داوطلب یار امداد و نجات طرح نوروزی این جمعیت نیز ۷۰ پزشک، پرستار، پیراپزشک در ۶ پایگاه سیار و ۷ پایگاه ثابت به مسافران و گردشگران خدمات پزشکی ارائه می‌کنند.

فروغی با اشاره به شرکت یک هزار داوطلب در بخش جوانان طرح نوروزی هلال احمر استان اضافه کرد: این جوانان در ۱۷ پایگاه ثابت، ۹ پایگاه سحاب (سامانه حرکت‌های امدادی و بشر دوستانه) برای راهنمایی و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: در راستای ارائه خدمات بهتر در ایام نوروز و افزایش توان نیروهای امدادی هلال احمر استان، دوره بازآموزی و توان افزایی امدادگران، نجاتگران و جوانان این جمعیت از ابتدای اسفندماه جاری در حال برگزاری است.

فروغی افزود: در نوروز ۹۵ بیش از ۹۱ هزار مسافر از خدمات پایگاه‌های نوروزی و امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار