رئیس جمهور آذربایجان به ایران سفر میکند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: تاقبل از پایان سالجاری رئیس جمهوری آذربایجان به ایران سفر می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛محمود واعظی پنجشنبه شب در همایش تجاری ایران وآذربایجان در ارومیه با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در ابعاد مختلف به سرعت در حال گسترش است افزود: با توجه به اینکه رئیس جمهور آذربایجان به دعوت روحانی دو هفته آینده به ایران سفر می کند پیش بینی شده تا 5 تا 8 سند همکاری مشترک به امضا برسد.

وی با بیان اینکه توسعه روابط دو کشور بسیار راهبردی است افزود: ایران و آذربایجان از نظر قومی، فرهنگی، دینی و تاریخی مشترکات زیادی دارند عنوان کرد: این مشترکات امروز یکی از پشتوانه های اصلی توسعه روابط همه جانبه دو کشور به شمار می رود.

وزیر ارتباطات ادامه داد:بسترهای لازم برای ارتقای روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور بواسطه امضای اسناد تجاری فراهم شده است.

وزیر ارتباطات افزود: با توجه به اینکه رئیس جمهور آذربایجان به دعوت دکتر روحانی دو هفته آینده به ایران سفر می کند پیش بینی شده تا 5 تا 8 سند همکاری مشترک به امضا برسد.

واعظی افزود:از تلاشهای استاندار آذربایجان غربی و اتاق بازرگانی ارومیه به جهت تلاش برای توسعه روابط با جمهوری آذربایجان قدردانی می کنم.

وی ادامه داد :به منظور تسهیل در مبادلات تجاری در اوایل سال بعد امکان صادرات کالا از طریق حمل و نقل ریلی مرز آستارا آغاز می شود.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد:یکی از موافقتنامه های مدنظر حمایت و جلب سرمایه گذاری در هر دو کشور است که بزودی اجرایی می شود.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.