11 حقیقت جالب در فوتبال که احتمالا نمی دانستید

در تاریخ فوتبال اتفاقات و حقایق جالب و عجیبی رخ داده است که 11 مورد آن را به طور تصادفی انتخاب کردیم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،در تاریخ فوتبال اتفاقات و حقایق جالب و عجیبی رخ داده است که 11 مورد آن را به طور تصادفی انتخاب کردیم.

1- آخرین بازی که تیم ملی هلند بدون بازیکنی که در نام خانوادگی اش van داشته باشد بازی را آغاز کرد مربوط می شود به سال 2000 که در مسابقات جام ملتهای اروپا فرانسه را سه بر دو شکست دادند. البته هلند در این مسابقه بازی را بدون یک van به پایان نبرد زیرا پیتر ون وسن در اواخر آن دیدار به میدان رفت.  آخرین باری که هلند بدون van یک مسابقه کامل را بازی کرد به سال 1996 که در دیداری دوستانه دو بر صفر چین را شکست دادند.
 
 
2-پله مهاجم افسانه ای تیم ملی برزیل با 17 سال و 249 روز سن ، جوانترین بازیکنی است که فاتح جام جهانی شده است. این رکورد از سال 1958 هنوز دست نخورده باقی مانده است.  دینو زوف ، دروازه بان اسطوره ای ایتالیا نیز در سال 1982 با 40 سال و 133 روز سن ، قهرمان جام جهانی شد که مسن ترین بازیکنی است که این افتخار نصیبش شده است.
 
فوتبال  
 
3-  تیم ملی سن مارینو تنها یک پیروزی در تاریخ فوتبالش ثبت شده است. اندی سلوا تنها بازیکنی است که توانسته گل پیروزی سن مارینو را در یک مسابقه فوتبال به ثمر برساند. او در سال 2004 و در جریان پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل لیختن اشتاین تک گل بازی را به ثمر رساند تا سن مارینو به تنها پیروزی تاریخش دست یابد. سلوا با هشت گل در 64 بازی ملی ، بهترین گلزن تاریخ سن مارینو نیز محسوب می شود.
 تیم ملی سن مارینو تاکنون فقط یک پیروزی و چهار تساوی داشته است و بقیه بازیهایش (حدود 150 مسابقه) را شکست خورده است. این تیم در سال 1990 نخستین مسابقه رسمی اش را برگزار کرد. اکنون در رتبه 202 فیفاست.
 
 
4-اگر دنبال بهترنی گلزن تاریخ فوتبال می گردید، مسی یا رونالدو را فراموش کنید.  فرناندو پیروتئو مهاجم سابق اسپرتینگ لیسبون پرتغال بین سالهای 1937 تا 1949 در 187 مسابقه ، 331 گل به ثمر رساند و رکورد باورنکردنی 1.77 گل در هر مسابقه را از خود به جای گذاشت. او در 30 مسابقه چهار گل یا بیشتر برای تیمش به ثمر رساند و حتی در یک بازی 9 گل وارد دروازه حریف نگون بختش کرد. 20 بازی ملی برای پرتغال نیز انجام داد و 15 گل به ثمر رساند و در سال 1978 در سن 60 سالگی درگذشت.
 
  فوتبال
 
5-تاکنون هیچ کشوری در زمانی که پاپ از آن کشور باشد نتوانسته قهرمان جام جهانی شود. در حال حاضر پاپ فرانسیس از کشور آرژانتین رهبر کاتولیگ های جهان است و احتمالا نباید منتظر قهرمانی آلبی سلسته در جام جهانی باشیم مگر اینکه مسی بتواند سنت شکنی کند.
 
6- سال 2004 تنها سالی بود که در لیگ برتر انگلیس به قهرمان کاپی از طلا دادند و آرسنال تنها تیمی است که کاپ طلایی دارد. همیشه به قهرمان لیگ برتر انگلیس کاپی ساخته شده از نقره داده می شود.
 
7-جیان فرانکو زولا در جام جهانی 1994 در بازی ایتالیا با نیجریه در یک هشتم نهایی توسط داور مکزیکی ارتور بریتزیو کارتر اخراج شد و به تنها بازیکنی در تاریخ جام جهانی تبدیل شد که در روز تولدش اخراج می شود. زولا در آن روز 28 ساله شده بود.
 
  فوتبال
 
8-یاری لیتمانن بهترین و بزرگترین بازیکن فوتبال در تاریخ فنلاند است اما به جز این او یک رکورد خارق العاده دیگر نیز در کارنامه دارد. لیتمانن در چهار دهه مختلف در تیم ملی حضور داشت. نخستین بازی ملی او در سال 1989 بود که مربوط به دهه 80 میلادی است. او در دهه 90 بازی کرده است و آخرین بازی ملی اش را در سال 2010 انجام داد و به این ترتیب سابقه حضور در چهار دهه مختلف فوتبال ملی فنلاند را دارد.137 بازی ملی نیز در کارنامه وی دیده می شود.
 
9- تیم ملی مالزی رکورددار بیشترین اختلاف در رتبه بندی فیفا در تاریخ است. این تیم در سال 1993 در رتبه 75 فیفا قرار داشت و در سال 2008 در رتبه 170 بودند. تفاوت 95 پله ای بین بهترین رتبه و بدترین رتبه آنها یک رکورد در فوتبال جهان محسوب می شود.
 
 
10 – سرجیو باتیستا (1986) و جنارو گتوزو (2006) تنها بازیکنان تاریخ فوتبال هستند که با ریش قهرمان جام جهانی شده اند.
 
فوتبال  
 
11-استفان شوارتز بدون شک عجیب ترین بند قرارداد در تاریخ فوتبال به نامش ثبت شده است. در یک بند از قراردادی که او با ساندرلند در سال 1999 امضا کرد ، از سفر به فضا ممنوع شد. در طول مذاكرات مسئولان از شوارتز پرسیدند كه آرزویش در طی چند سال آینده چیست و او در پاسخ گفته بود كه آرزو دارم اولین مسافری باشم كه برای تبلیغات به فضا پرواز می كنم. از این رو عكس العمل مسئولان به این پاسخ این بود  كه بلافاصله در بند قرارداد ذكر كردند هر گونه پرواز به فضا در طول قرارداد برای وی ممنوع است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار