بازدید معاون رئیس جمهوری از باغ جهانی پهلوانپور مهریز

استان یزد بناهای تاریخی زیبا و جاذبه‌های گردشگری متنوعی دارد و می‌تواند یکی از بهترین مقاصد سفر در نوروز 96 باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ضمن تشویق مردم برای از دست ندادن فرصت سفر به یزد در نوروز 96 گفت: استان یزد بناهای تاریخی زیبا و جاذبه‌های گردشگری متنوعی دارد و از تأسیسات گردشگری مناسبی برخوردار است و می‌تواند یکی از بهترین مقاصد سفر در نوروز 96 باشد.

وی با اشاره به بازدیدهای خود از آثار فرهنگی‌تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این استان ازجمله آثار تاریخی شهر مهریز خاطر افزود:صیانت و حفاظت از بناهای تاریخی و فرهنگی در کشور مورد توجه سازمان میراث‌فرهنگی است.

وی با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به احیا و مرمت بناهای تاریخی در کشور، اظهار کرد: خوشبختانه در این خصوص سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به حفظ و احیای بناهای تاریخی علاقه‌مند هستند و حضور پررنگی در این عرصه دارند.

زهرا احمدی‌پور ابتدا از بخش‌های مختلف باغ پهلوان ‌پور در محله مزویر آباد مهریز بازدید و از نزدیک با آخرین وضعیت حفظ و نگهداری این باغ جهانی آشنا شد.

معاون رئیس‌جمهوری در ادامه بازدید از شهرستان مهریز از بخش‌های مختلف مجموعه نگهداری حیوانات و پرندگان باغ آهو این شهرستان در حوالی روستای سریزد بازدید کرد.

باغ جهانی پهلوان‌پور دارای برج و موزه مردم‌شناسی، شربتخانه و سوئیت‌های پذیرایی است که در سال 1381 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و در سال 1391 نیز در قالب پرونده باغ‌های ایرانی ثبت‌ جهانی شد.

قلعه تاریخی سریزد کهن‌ترین و بزرگ‌ترین صندوق امانات بانکی ایران است که قدمت آن به دوره ساسانیان می‌رسد و محل ذخیره‌سازی غلات و مواد غذایی و اشیای گران‌بها بوده است.

ارگ قدیم سریزد به یکی از عجایب هفتگانه ایران شهرت دارد و در سال 2014 موفق به کسب جایزه ممتاز رقابت حفاظت از میراث‌فرهنگی آسیا و اقیانوسیه از یونسکو شد.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار