افزایش بودجه نظامی موضوع سخنرانی ترامپ در کنگره

"دونالد ترامپ" قصد دارد درخواست افزایش قابل ملاحظه بودجه نظامی آمریکا را با نمایندگان کنگره در میان بگذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، سه‌شنبه شب این هفته (بامداد چهارشنبه به وقت تهران) به کنگره خواهد رفت تا نخستین سخنرانی خود را از زمان ورود به کاخ سفید مقابل اعضای کنگره ایراد کند. وی در آستانه این سخنرانی اعلام کرد پیشنهاد افزایش قابل ملاحظه بودجه نظامی آمریکا را با نمایندگان کنگره درمیان می‌گذارد. اگر ترامپ در جلب نظر مساعد نمایندگان کنگره موفق شود، یکی از بزرگترین طرح‌های افزایش بودجه نظامی آمریکا به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

ترامپ برای این منظور طرح‌های بسیاری در جهت تقویت قوای نظامی آمریکا آماده کرده؛ اما هنوز جزئیات دقیقی از آن ذکر نکرده است. باتوجه به اینکه ترامپ قصد دارد طبق وعده‌های انتخاباتی، مالیات اخذ شده از شهروندان آمریکایی را کاهش دهد، کنگره برای تامین بودجه نظامی کشور دچار مشکل اساسی خواهد شد.

ترامپ پیش از این نیز بر لزوم توسعه زرادخانه اتمی آمریکا تاکید کرده بود. با این حال وی مدعی شده است قصد ندارد به نیروی نظامی آمریکا متوسل شود، زیرا در هر حال کسی توان درگیری با آن را نخواهد داشت. 

ترامپ در سخنانی عجیب ادعا کرد: من نخستین کسی هستم که دوست ندارد کشوری را با سلاح اتمی ببیند! اما هرگز نمی‌خواهیم در این مورد از کشورهای دیگر عقب باشیم، حتی اگر آن کشور دوست آمریکا باشد. ما قصد نداریم در عرصه قدرت اتمی از کسی عقب بمانیم.

ترامپ وعده داده است منظور وی از نوسازی و تقویت ارتش آمریکا شامل هر دو حوزه دفاعی و تهاجمی خواهد بود. طرح مورد نظر ترامپ، افزایش بودجه نظامی در سطح کلان را دربر می‌گیرد تا به گفته وی توان دفاعی آمریکا از همیشه بهتر و کارآمدتر شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار