داور بخش مستند و فیلم کوتاه جشنواره فیلم سلامت:

بهترین حامی جشنواره فیلم سلامت مردم هستند

داور بخش مستند و کوتاه جشنواره فیلم سلامت معتقد است، مردم به واسطه جشنواره سلامت می‌توانند با آخرین دستاوردها و تکنیک‌ها آشنا شوند.

بهترین حامی جشنواره فیلم سلامت مردم هستندارد عطارپور داور بخش مستند و فیلم کوتاه جشنواره فیلم سلامت در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره جشنواره فیلم سلامت گفت: اگر فرآورده‌ها و تولیدات این جشنواره در مکان‌های عمومی برای مردم به نمایش گذاشته شود، قطعا می‌تواند بر روی سلامت عمومی تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: دانشجویان رشته پزشکی و افرادی که به این حوزه علاقه‌مند هستند، می‌توانند در جشنواره فیلم سلامت حضور پررنگ‌تری داشته باشند؛ زیرا حضور آنها می‌تواند موجب شود تا جشنواره به شکل آبرومندانه‌تری برگزار شود.

عطارپور با اشاره به نهادها و سازمان‌هایی که ممکن است فیلم سفارشی تولید کنند، برای این نوع جشنواره‌ها گفت: در ابتدا باید دید معنای سفارشی چیست. به عنوان مثال، اگر نهاد یا سازمانی درباره موضوع دیابت فیلمی تولید کند و بخواهد در جشنواره‌ای مانند فیلم سلامت نمایش داده شود، خوب است؛ زیرا موضوعی است که نیمی از افراد جامعه به آن مبتلا هستند.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم سلامت نیاز جامعه امروز است؛ زیرا افراد مبتلا به هر بیماری با دیدن فیلم‌های این جشنواره می‌توانند اطلاعات خود را در مورد بیماری‌شان بالا ببرند و در جهت رفع آن بر آیند.
 
عطارپور با اشاره به اینکه دوره قبل هم داور این جشنواره بوده است، درباره کیفیت فیلم‌ها گفت: در دوره قبل فیلم‌ها صرفا برای خود جشنواره تولید نشده بودند و بیشتر فیلم‌هایی که در مورد بیماری‌ها بودند، شرکت داشتند؛ در حالی که جشنواره‌ای موفق است که فیلمی درباره موضوعات همان جشنواره ساخته شود.

وی ادامه داد: برای دوره جدید جشنواره فیلم سلامت باید مانند هر جشنواره دیگری کاستی‌ها جبران و به شکل آسیب شناسی به آن پرداخته شود و در کنار آن نقاط قوت نیز تقویت شود.

داور جشنواره فیلم سلامت درباره حمایت از این جشنواره نیز گفت: خوشبختانه از حامیان اصلی این جشنواره وزارت بهداشت است؛ اما در کنار آن مردم بهترین حامی این جشنواره می‌توانند باشند، زیرا به واسطه جشنواره سلامت می توانند با آخرین دستاوردها و تکنیک‌ها آشنا شوند.
 
وی ادامه داد: اگر این نوع جشنواره‌ها موفق برگزار شوند، برای دوره‌های بعدی خود فیلمسازان جوان تولیداتی خواهند داشت که به این جشنواره ارائه خواهند داد.

عطارپور برگزاری جشنواره فیلم سلامت را یک ضرورت دانست و گفت: تعداد جشنواره‌های موضوعی در ایران کم است و بیشتر جشنواره‌ها عمومی برگزار می‌شوند و حرفه‌ای نیستند. باید در نظر داشت که مردم جامعه به تولید فیلم‌هایی در حوزه سلامت نیاز دارند. بنابراین باید اطلاع رسانی‌ها در این زمینه تقویت شود.

وی همچنین یادآور شد: برگزاری جشنواره‌ای مانند جشنواره فیلم سلامت در سلامت عمومی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
 
 
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار