از ابتدای امسال سه هزار و 566 فقره انشعاب جدید به متقاضیان آب در استان واگذار شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبجنوردحمید روشن روان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی افزود: برای رفع هدر رفت و کاهش تولید آب بدون درآمد، امسال 985 مورد انشعابات اصلاح و 10 شمارشگر حجمی نصب شده است.

حمید روشن روان گفت: سه هزار و 198 مورد رفع اتفاقات شبکه توزیع و 947 مورد رفع خط انتقال برای جلوگیری از هدر رفت آب در این مدت در استان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 287 کیلومتر عملیات اصلاح، بازسازی و توسعه شبکه آبرسانی در استان انجام شده است ،گفت: این میزان اصلاح شامل 159.5 کیلومترتوسعه خطوط انتقال، 115 کیلومتر شبکه توزیع آبرسانی، چهار کیلومتر اصلاح و بازسازی خطوط انتقال و 9.3 کیلومتراصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب ،که برای این عملیات 154 میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی هزینه شده است.

روشن روان اظهارکرد: برای آماده سازی و اجرای این میزان عملیات اصلاح و توسعه شبکه در این مدت 9 حلقه چاه حفرشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: در این مدت چهار هزار و 500 مترحصارکشی، یک هزار و 700 متر شبکه برق رسانی، 22 کیلومتر راه دسترسی، 30 باب مخزن و دو ایستگاه پمپاژ اجرا شده است.

وی افزود: برای اطمینان از سالم و بهداشتی بودن آب توزیع شده در مدار آبرسانی روستاها، 14 هزار و 321 مورد آزمون میکروبی، 202 مورد آزمون شیمیایی انجام شده و 11 تن پرکلرین و 12 تن گاز کلر در این مدت توزیع شده شده است.

بر اساس اعلام شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی این شرکت 112 هزار مشترک دارد و 72.8 درصد از روستاییان این استان از آب آشامیدنی سالم بهره مند هستند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.