سنندج؛

غار کرفتو پاکسازی می‌شود

برای چهارمین سال پیاپی، غار کرفتو در دیواندره توسط دوستداران میراث فرهنگی و طبیعت و اقشارمختلف مردم استان کردستان روز 13 اسفند پاکسازی وآماده سازی می شود.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ؛هیوا محمدپور مسئول اطلاع رسانی پاکسازی غار کرفتو گفت: این همایش مردمی امسال با شعار "حفظ کرفتو حفظ اصالت است" وباهدف حفظ آثار فرهنگی و تاریخی و احترام به طبیعت و استقبال از مهمانان نوروزی برگزارمی شود.

هیوا محمدپوربا اشاره به اینکه تمامی اقشار جامعه می‌توانند جهت حمایت از غار کرفتو در این گردهمایی حضور یابند، افزود: در این مراسم کاروان‌های مختلفی از عکاسان، بازاریان، مسئولان، دانشجویان و بانوان نیزحضوردارند.

محمدپور عنوان کرد: این حرکت خودجوش مردمی در فضای مناسب دولت تدبیر و امید و حمایت‌های مسئولان می‌تواند ثبت جهانی این اثر را قوت بخشد و خواسته تک تک شهرستان دیواندره و استان کردستان را محقق کند.

وی گفت: سال‌های گذشته هم در اواسط اسفند حرکتی مردمی برای پاکسازی و آماده سازی غار کرفتو با هدف استقبال از مهمانان نوروزی و با شعارهای «پیش به سوی جهانی شدن غار کرفتو»، «غار کرفتو در راه جهانی شدن» و «غار کرفتو هویت تاریخی کردستان» برگزار شده است.

وی درپایان افزود:تجمع اولیه این برنامه ساعت 9 صبح روز 13 اسفند در جلو پارک ملت شهر دیواندره خواهد بود.

غار کرفتو در 67 کیلومتری شمال غرب شهر دیواندره در بخش کرفتو واقع شده و با شماره ثبت 330 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.