ساری،

هشدار شورای حفاظت منابع آب مازندران به پرورش دهندگان ماهی

شورای حفاظت منابع آب مازندران به پرورش دهندگان ماهی بر رها سازی آب از آب بندانها برای صید ماهی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد ابراهیم یخکشی مدیر عامل آب منطقه ای مازندران در پنجمین جلسه شورای حفاظت منابع آب مازندران با بررسی وضعیت ذخیره آب استان برای فصل زراعی آینده بر امر آموزش و اطلاع رسانی جهت افزایش بهره وری آب تأکید کرد.

وی با بر جلوگیری از هر گونه رها سازی آب از آب بندانها تأکید کرد و گفت: همانگونه که قبلا به پرورش دهندگان ماهی در آب بندانها اعلام شد برای صید ماهی حق ندارند آب آن را در این فصل زمستان تخلیه کنند.

مدیر عامل آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه ذخیره آب سدها و آب بندانها هیچگاه برای تأمین آب زراعی پاسخگو نیست افزود : 50 درصد از آب مورد نیاز کشاورزی باید از طریق آب بهنگام رودخانه ها تأمین شود.

یخکشی افزود : نوبت بندی آب امسال نیز از ابتدای فصل زراعی شروع خواهد شد و این امر نیازمند تعامل مردم و همه دستگاه اجرای ذیربط است.

دبیر شورای حفاظت از منابع آب استان با اشاره به وضعیت آب زیر زمینی استان بخصوص شرایط بحرانی دشت بهشهر و گلوگاه بر ضرورت انسداد چاه غیر مجاز و تأمین سوخت برای چاه های مجاز و تشویق و ترغیب کشاورزان برق دارنمودن چاه ها تأکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران خدمت رسانی به کشاورزان را امری مهم بر شمرد و گفت : همه ما به عنوان کارگزاران نظام باید تلاش کنیم تا با تعامل مناسب با مردم مشکلات آنها را مرتفع و روحیه امید را در آنها تقویت کنیم.

نبیان بر تأمین نیازمندیهای کشاورزان بخصوص سوخت چاه ها برگزاری جلسات ، آموزش و اطلاع رسانی در روستاها تاکید کرد.

وی افزود: آموزش و اطلاع رسانی کشاورزان درباره نحوه صحیح و مدیریت مصرف آب در روستا ها، کاهش مصرف آب و همراهی مردم در بخش مدیریت منابع آب را بهمراه خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.