بجنورد؛

کشت پنبه در پنج هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی

پیش بینی می شود سال آینده 5 هزار و 800 هکتار از اراضی استان به کشت پنبه اختصاص یابد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمدجواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان این که پنبه عمده کشت بهاره استان است ، گفت : گوجه‌فرنگی پس از پنبه اولویت بعدی کشت بهاره در استان است که پیش‌بینی می‌شود این محصول در چهار هزار هکتار از اراضی استان کشت شود.

محمدجواد تشکری افزود : طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش‌بینی می‌شود، چغندرقند در دو هزار و ۲۰۰ هکتار و سیب‌زمینی در یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی استان کشت شود.

وی با بیان این که امسال کشت مازاد بر نیاز پیاز را داشتیم، افزود: سال آینده سطح زیر کشت بهاره این محصول به یک هزار و ۹۰۰ هکتار کاهش می‌یابد.

محمدجواد تشکری اظهار کرد : برنامه‌ریزی‌شده تا کشت محصولات کم آب و خوراک دام ازجمله یونجه به هفت هزار هکتار، ذرت علوفه‌ای هزار و ۸۰۰ هکتار و آفتابگردان به چهار هزار و ۵۰۰ هکتار برسد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: به ‌منظور حفاظت از منابع آبی ، کشت برنج در استان را پیشنهاد نمی‌کنیم و کشت این محصول در سال آینده از یک هزار هکتار به ۹۰۰ هکتار کاهش خواهد یافت .

وی عمده سطح کشت برنج را در شهر آشخانه عنوان کرد و گفت : به‌جای کشت این محصول ارقام مختلف حبوبات، پنبه، آفتابگردان و ذرت علوفه‌ای به کشاورزان پیشنهاد شده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.