همدان؛

تولید بیش از 50 هزار تن ماهی خوراکی در استان همدان

امسال 53هزار و 330 تن ماهی خوراکی در استان همدان تولید شد.

تولید بیش از 50 هزار تن ماهی خوراکی در استان همدان
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیر شیلات استان همدان با اشاره به اینکه ماهی قزل‌آلا و کپورماهی از تولیدات سال 95 استان بوده که در 753 واحد تولیدی پرورش یافته است افزود: 27 میلیون و 240 هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در 7 واحد تولیدی پرورش یافته که نیمی از آن مصرف خود استان و شهرستان‌های اطراف است.
 
علی دولو به تولید وتکثیر ماهی های زینتی نیز اشاره کرد وادامه داد:  3 میلیون و 980 هزار قطعه ماهی زینتی و آکواریومی در 46 واحد تولیدی تکثیر و پرورش یافته است.

وی اظهار داشت: در این مدت 2هزار و 250 نفر از بانوان استان در 75 دوره آموزشی و 500 نفر در20 دوره آبزی‌پروران در راستای افزایش سرانه مصرف ماهی با روش‌های طبخ آبزیان و آشنایی با ماهی سالم آموزش دیدند.
 
دولو با اشاره به اینکه بیشتر مراکز تولیدی بر اثر بیماری VHS تعطیل شده بود،افزود: مشکل این تولیدی‌ها نیز برطرف شده و به چرخه تولید برگشته‌اند.
 
وی با بیان اینکه در راستای مشاغل خانگی تا ابتدای بهمن‌ماه امسال 28 پروانه صادر شده است، خاطرنشان کرد: تا کنون 100 تن افزایش ظرفیت تولید ماهی خوراکی و قزل‌آلا و 130 هزار قطعه ماهی تزئینی تولید بخش خانگی داشته‌ایم.
 
انتهای پیام/ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار