اصفهان؛

شهر گل محمدی کاشان معطر به یاس نبوی می شود

ویژه ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در بقاع متبرکه دارالمومنین کاشان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رییس اداره اوقاف و امورخیریه کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت:این سوگواره در 47 بقعه متبرکه کاشان و بطور ویژه در بقاع متبرکه شاخص بویژه آستان مقدس علی بن باقر، سلطان امیراحمد و امامزاده ولی بن موسی الکاظم علیهم السلام در راوند برگزار می شود. 

حجت الاسلام جنتی،افزود :برگزار
ی آیین‌های عزاداری و سوگواری، تجمع هیئات مذهبی در بقاع متبرکه وهمنوایی رهروان یاس نبوی از جمله برنامه های سوگواره است.

وی،برگزاری همایش
 ویژه رهروان یاس نبوی را یادآورشد و گفت: این همایش بطور ویژه و شاخص با حضور ۵۰۰ نفر از بانوان و دختران در آستان مقدس سلطان امیراحمد علیه السلام کاشان برگزارخواهدشد.

به‌گفته‌وی، 
حقيقت فاطميه حضرت فاطمه زهرا(س) اين است كه هنوز از رحلت نبوي 95  روز نگذشته بود كه فاطمه زهرا(س) دختر پيامبراكرم(ص)  در بين در و ديوار قرار گرفت و به شهادت رسید.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان با تاکید بر اينكه نقش امام هدايتگري است گفت : فاطمه زهرا(س) در بين خاندان رسالت نقطه نهايي طهارت، كمال، شجاعت، وقار و فضائل اخلاقي است كه نقش هدايت گري را به خوبي انجام داد.

حجت الاسلام جنتی، دفاعيات و حفاظت و صيانت حضرت فاطمه زهرا(س) را از ولایت هدايتگري و احياگري دانست و گفت :براي همين است كه فاطميه امروز بعد از 14 قرن نه تنها كم رنگ نشده است بلكه سال به سال پر رنگ از سال قبل می شود.

وی، اصل،  مغز و اساس ولايت فاطمي را ولايتعهدي عنوان کرد و افزود :آنچه كه امروز از اهل بيت(ع)به دست ما شيعيان رسيده است حفاظت و صيانت از ايام فاطميه است ، چرا كه مراقبت و محافظت از فاطميه، مراقبت و محافظ از حقايق فاطميه است.  

به گفته وی، سیاستهای اخیر سازمان اوقاف و امورخیریه پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی مراسم سوگواری حضرت فاطمه (س)در بقاع متبرکه را برگزار می کند. 



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.