ایلام؛

توسعه باغات متمرکز پسته برای اولین بار در استان

به منظور توسعه باغات متمرکز پسته برای اولین بار در استان ایلام تعداد 20 هزار اصله نهال پسته رایگان بین باغداران سایت باغبانی بانواز این شهرستان توزیع شد.

توسعه باغات متمرکز پسته برای اولین بار در استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛مدیر جهاد کشاورزی سیروان گفت: این تعداد نهال پسته در 2 مرحله با فراخوانی باغداران سایت باغبانی بانواز بین آنها توزیع شده است.

حجت اله بخشوده بیان کرد: برای آموزش عملی کاشت نهال پسته در محل احداث باغات سایت بانواز از اساتید مجرب و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان دعوت شد تا بر غرس نهال نظارت داشته و آموزش های عملی را نیز ارائه دهند.

بخشوده اظهارکرد: در این راستا و به منظور آموزش مستمر باغداران سایت جهت غرس مطلوب 6 ناظر کشاورزی با تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد کنار باغداران آموزش های لازم را ارائه می دهند.

مدیر جهاد کشاورزی سیروان عنوان کرد: با غرس 20 هزار اصله نهال پسته در سایت مذکور برای اولین بار 30 هکتار باغ پسته به سطح باغات شهرستان افزوده شد و با توجه به برنامه اقتصاد مقاومتی در بخش باغبانی، شهرستان سیروان را متحول خواهد کرد.

شهرستان سیروان به مرکزیت شهر لومار در 65 کیلومتری ایلام قرار دارد و با توجه به اراضی مستعد زراعی و باغی و همچنین عبور رودخانه پر آب سیمره از این شهرستان می تواند به یکی از مناطق مستعد در حوزه کشاورزی استان تبدیل شود. 



انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.