گیلان؛

کاهش مصرف نفت سفید

مصرف نفت سفید در گیلان ۵۷ درصدکاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان با اعلام این خبر گفت: با مدیریت مصرف فرآورده نفت سفید در قالب توزیع کالابرگ، افزایش نظارت بر مصرف و جایگزینی گاز طبیعی به جای نفت سفید، در 11 ماه گذشته مصرف نفت سفید در استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۷ درصد کاهش داشته است.

علی اصغر عباسی افزود: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه در مجموع  ۶۸ میلیون و ۷۹۳ هزار لیتر نفت سفید در قالب 8 کالابرگ  توسط 9 ناحیه (رودبار، رودسر، لاهیجان، انزلی، تالش، صومعه سرا، آستارا، فومن و رشت ) و ۳۶۵ فروشندگی فعال در استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در همین راستا فروشندگی های توزیع کننده نفت سفید نیز کاهش یافته و از ۶۸۴ باب به ۳۶۵ باب در یکسال گذشته رسیده است، خاطرنشان کرد: در همین مدت مجموعا یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون و ۱۹۶ هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی در استان توزیع شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان گفت: بیشترین کاهش مصرف مربوط به فرآورده نفت سفید با ۵۷ درصد و کمترین آن مربوط به گازوئیل غیر نیروگاهی با کاهش یک درصد همراه بوده است.

عباسی افزود: همچنین ۴۴ میلیون و ۱۴۸ هزار لیتر بنزین سوپر، ۸۷۸ میلیون و ۷۶۳ هزار لیتر بنزین معمولی ۶۸ میلیون و ۷۹۳ هزار لیتر نفت سفید ۳۷۹ میلیون و ۶۳۸ هزار لیتر نفت گازغیر نیروگاهی و ۵۹۰ میلیون و ۲۴۷ هزار لیتر نفت گاز نیروگاهی مجموع فرآورده هایی است که در 11 ماهه امسال در استان گیلان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون همچنین ۳۰۵ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۴۵۹ مترمکعب گاز طبیعی( CNG )در استان به مصرف رسیده است که این میزان CNG معادل مصرف ۲۹۹ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۵۶۹ لیتر بنزین بوده که با جایگزینی گاز طبیعی، صرفه جوئی شده است.
 
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.