از 15 اسفندماه؛

آغاز طرح جمع آوری معتادان خیابانی در شوش

فرماندار شوش از آغاز طرح جمع آوری معتادان متجاهر، کارتن خواب و پرخطر خیابانی از 15 اسفند در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ رضا نجاتی، فرماندار شوش بیان داشت: وجود معتادان خیابانی علاوه بر بروز عوامل پرخطر، زیبنده شهر شوش نمی باشند.

وی تصریح کرد: طرح جمع آوری معتادان متجاهر، کارتن خواب و پرخطر خیابانی با همکاری بخشداران، شهرداران، بهزیستی و نیروی انتظامی به مناسبت نزدیکی به نوروز از 15 اسفندماه اجرا خواهد شد.

فرماندار شوش اظهار داشت: این امر مستلزم عزم جدی و یک کار گروهی است که اعضای این ستاد باید گزارش عملکرد خود را به صورت هفتگی به دبیرخانه این ستاد در فرمانداری ارائه کنند.

رییس شوراری مبارزه با مواد مخدر شهرستان شوش با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده ها به خاطر نداشتن آگاهی، به سمت مواد مخدر سوق داده می شوند اذعان کرد: آموزش یکی از مهم ترین موضوع ها در امر مبارزه با مواد مخدر می باشد که می تواند خانواده ها و افراد را از خطرات این بلای خانمان سوز حفظ کند.

نجاتی با اشاره به اینکه جامعه دانش آموزان، دانشجویان و کارگران جزء مهم ترین اقشار در معرض خطر مواد مخدر می باشند افزود: آموزش و پرورش و دانشگاه ها از نقش به سزایی در خصوص آگاهی دادن دانش آموزان، دانشجویان و خانواده های آن ها در خصوص خطرات مواد مخدر برخوردار می باشد.

فرماندار شهرستان شوش همچنین بر جمع آوری متکدیان متکدیان داخلی و اتباع بیگانه از سطح خیابان ها و معابر این شهر با مشارکت دستگاه های ذیربط تاکید کرد.

وی بر ممنوعیت عرضه و فروش قلیان در سطح پارک ها و میادین شهر نیز تاکید کرد و گفت: مرکز بهداشت با همکاری شهرداری نسبت به پلمپ مراکز عرضه قلیان اقدام نمایند.

رضا نجاتی اظهار کرد: شهرداران ضمن نصب بنر مبنی بر ممنوع بودن عرضه قلیان در پارک ها، از طریق سیستم های صوتی مستقر در پارک ها در این رابطه اطلاع رسانی کنند.

وی ضمن تشکر از اقدامات نیروی انتظامی در زمینه ی مبارزه با مواد مخدر بر تشدید طرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر در سطح شهرستان تاکید کرد.

فرماندار شهرستان شوش در پایان از کشف بیش از 45 کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: در این رابطه بیش از 238 نفر از عمده و خرده فروشان مواد مخدر دستگیر و 2 دستگاه خودروی پژه 405 نیز توقیف شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.