یزد؛

تفکیک زباله های خشک از زباله های تر در اشکذر

بازیافت پسماندهای خشک و جداسازی مواد بازیافتی از پسماند تر جزء مهمترین اصول شهری و شهروندی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ جعفری پور شهردار اشکذر گفت: این شهرداری در نظر دارد به منظور تسریع در کار جمع آوری زباله، اقدام به تفکیک زباله های خشک از زباله های تر نماید.

وی افزود: در این زمینه از شهروندان درخواست دارم تا زباله های خشک خود را از قبیل انواع کارتن، مقوا، کاغذ، قوطی های نوشابه و کنسرو و روغن، ظروف پلاستیک، باطری ها، نان خشک و وسایل الکترونیکی فرسوده را در پاکت های جداگانه نگهداری و به مامور جمع آوری تحویل دهند.

وی گفت: با اشاره به اینکه بازیافت پسماندهای خشک و جداسازی مواد بازیافتی از پسماند تر جزء مهمترین اصول شهری و شهروندی است؛ با رعایت صحیح این موضوع علاوه بر حفظ زیبایی شهر از آلوده شدن خاک و محیط زیست در اثر دفن آنها همراه پسماند تر جلوگیری می شود.

 وی با بیان اینکه مواد بازیافتی، روز های یکشنبه از ساعت ۸ الی ۱۳ جمع آوری می شود، تصریح کرد : مواد بازیافتی در یک روز مشخص در هفته و توسط خودروهای مخصوص که دارای آرم بازیافت هستند جمع آوری می شود، بنابراین از شهروندان درخواست می شود به منظور حفظ امنیت خود و بهداشت از تحویل این مواد به افراد متفرقه و ماشین های دوره گرد خود داری نمایند.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار