کرمانشاه؛

توسعه «مدارس سبز» را در برنامه داریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: توسعه مدارس سبز را در استان در برنامه داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سلیمان محبی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون دو مدرسه سبز در استان راه‌اندازی شده، اظهار کرد: این دو مدرسه در شهر کرمانشاه فعالیت دارند و تلاش می‌کنند تا در طول سال علاوه بر برنامه‌های روتین و سرفصل‌های درسی، مسایل زیست‌محیطی را در برنامه‌های خود بگنجانند.

محبی ادامه داد: مدارس سبز بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با محیط زیست سرفصل‌ها و برنامه‌های محیط زیستی را در اولویت‌ خود دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: ارایه آموزش‌های زیست محیطی برای دانش‌آموزان و والدین آنها، برگزاری جشنواره‌های مربوط به موضوعاتی مثل طبیعت، گل و گیاه، محیط زیست، آب و ... در کنار برنامه‌هایی مثل آموزش تفکیک زباله، صرفه جویی در مصرف کاغذ و ... در مدارس سبز دنبال می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه مدارس سبز را در برنامه داریم، اظهار کرد: هرچند در مدارس دیگر مثل مدارسی که طرح تعالی مدرسه، مروجان سلامت، تدبیر و ... را اجرایی می‌کنند کارهای زیست محیطی نیز انجام می‌شود، اما تنها دو مدرسه استان به طور رسمی با عنوان "مدرسه سبز" فعالیت دارند.

محبی در ادامه با بیان اینکه دانش‌آموزان امروز بزرگسالان فردای کشور هستند، گفت: آموزش و نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی و درست مصرف کردن در همه امور از سنین کودکی سبب خواهد شد تا در آینده مشکلی برای نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی و درست مصرف کردن وجود نداشته باشد.
 
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.