اصفهان؛

فرونشست سالانه بین ۵ تا ۶ سانتی متر زمین در منطقه کاشان

معاون استاندار و فرماندار کاشان گفت: نرخ فرونشست زمین در منطقه کاشان سالانه بین ۵ تا ۶ سانتی متر برآوردشده‌است که بروز سیلاب ها و تبخیر شدید را به دنبال دارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا مومنیان،در دهمین نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان کاشان گفت: برخی راهکارهای اجرایی در قالب طرح های دستگاه های ذی‌ربط به منظور جلوگیری از بحرانی‌تر شدن وضعیت آبخوان‌ها در جلسه شورای حفاظت از منابع آب کاشان همچنین مطرح شد.

وی،کشف و مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز، نظارت دقیق بر میزان برداشت و جلوگیری از برداشت های غیرمجاز، تغذیه مصنوعی منابع آب زیرزمینی، انتخاب و کشت گونه‌های کم مصرف در منطقه، فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف صحیح، استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب و غیره را از جمله راهکارهای مطرح شده در این نشست برشمردو

وی، با تاکید بر فرهنگ سازی جدی در مصرف بهینه آب نیازمند گفت: فرهنگ سازی و مدیریت مصرف صحیح آب در حوزه توزیع آب ضروری است.

مومنیان، فرونشست افقی در دشت کاشان بویژه در شرق این شهرستان در منطقه یحیی آباد و لتحر را از جمله پیامدهای برداشت بی رویه منابع و برداشت از سفره‌های زیرزمینی آب دانست و گفت: عزم جدی در بحث اعتبارات تملک دارایی و اعتبارات بحران برای مقابله با بحران آب و نیز فرهنگ سازی مصرف بهینه لازم است.

به‌گفته‌وی، باوجود تلاش‌های زیاد هنوز مشکلاتو‌ بحران‌ها در حوزه‌های مدیریت بحران وجود دارد.

فرماندار کاشان،باتاکید بر اینکه بحران آب و کاهش بارندگی از کانونی‌ترین مشکل استان اصفهان است گفت: با برنامه ریزی و اقدامات به موقع شاهد کمترین تنش‌ها در این زمینه هستیم.

مومنیان، اعمال مدیریت صحیحتوزیع و مصرف آب را تاکیدکرد و گفت: برنامه‌ریزی در عرضه و تقاضای متناسب با منابع آبی موجود ضروری و لازم‌الاجرا است.

وی در پایان اظهارداشت:درصورتیکه اقدامات بسیار خوب در دولت تدبیر و امید در زمینه حفاظت از محیط زیست نبود ۱۴ استان کشور مواجه با طوفان شن و نمک می‌شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.