سوگواره‌های شبكه دو و چهار به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

شبكه دو و چهار سیما به مناسبت شهادت بانوی دو عالم؛ ویژه برنامه هایی متفاوتی را برای مخاطبانش آماده كرده است.

به گزارشحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه ها كه برای گروه های سنی مختلف تهیه شده است چهارشنبه و پنجشنبه 11 و 12 اسفند، از این شبكه پخش می شود.
 
ویژه برنامه «تن های تنها» به تهیه كنندگی اصغر مهدی ابهری كاری است از گروه كودك و نوجوان كه با حضور كارشناسانی چون شیدا نیكوروین و زهره عباسی و با اجرای محسن قره شیخلو و فاطمه السادات متولیان، روایت وحید كاظمی و قصه خوانی نجم الدین شریعتی، درخصوص زندگی و سیره حضرت فاطمه زهرا (س) اطلاعات ارزنده ای را به قشر مخاطب این برنامه یعنی گروه سنی نوجوان تقدیم می كند.
 
این برنامه مناسبتی كه با تدارك آیتم‌های مختلف و پخش نماهنگ‌های مرتبط می‌كوشد مخاطبان خود را با مفاهیم عمیق معرفتی آشنا كند؛ چهارشنبه و پنجشنبه ساعت 19:00، پخش خواهد شد.
 
همچنین برنامه «كوی محبت» كاری از گروه اجتماعی فرهنگی است كه به تهیه كنندگی سید مصطفی موسوی و با نگاهی به حیات طیبه حضرت فاطمه (س) در شب شهادت بزرگ بانوی جهان اسلام؛ چهارشنبه ساعت 19:30 و پنجشنبه در دو نوبت؛ ساعت 12:30 و 19:30 از مشهد و نجف اشرف پخش خواهد شد.
 
این برنامه طبق روال همیشه جمعه ساعت 17:30 همراه مخاطبان خود خواهد بود.
 
سخنرانی ها و مرثیه خوانی های ویژه عزاداری بانوی دو عالم؛ حضرت فاطمه مرضیه (س) از جمله مداحی های حاج محمود كریمی و سخنرانی حجت الاسلام حیدری كاشانی چهارشنبه و پنجشنبه (11 و 12 اسفند) ساعت 10:30 و سخنرانی دكتر قنبری چهارشنبه ساعت 23:30 از دیگر برنامه های تدارك دیده شده برای این ایام است.
 
برنامه «مداحان نوجوان» كاری از گروه اجتماعی فرهنگی است كه به همت هیئت رزمندگان و تهیه كنندگی مسعود پورفرج كه گزارشی از معرفی مداحان برگزیده نوجوان در یازدهمین سوگواره نواها و اشعار آیینی كشور است، پنجشنبه ساعت 17:30 از این شبكه به نمایش درمی آید.
 
برنامه «بی مرز با حجاب» پنجشنبه و جمعه ساعت 23:00 و «از لاك جیغ تا خدا» پنجشنبه و جمعه ساعت 17:00 پخش خواهد شد.
 
نمایش فیلم های سینمایی و مستند با مضامین ویژه، از دیگر برنامه هایی است كه شبكه دو سیما در ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) برای بینندگان آماده پخش كرده است كه از این میان می توان به سینمایی «بزم آخر» اشاره كرد این فیلم  چهارشنبه ساعت 21:00 و «در جستجوی آرامش» پنجشبه ساعت 23:30 و مستندهای «من میترا نیستم» پنجشنبه ساعت 11:00، «نبرد پالمیرا» پنجشنبه ساعت 21:00 و «اثر انگشت» جمعه ساعت 10:30 تقدیم مخاطبان شبكه دو سیما می شود.

سوگواری شبكه چهار سیما برای بانوی دو عالم
 
ویژه برنامه «از شرابه های روسری مادرم» به تهیه كنندگی امیر قمیشی 11 و 12 اسفند به صورت زنده از شبكه چهار سیما پخش می شود.

به گفته امیر قمیشی: پخش زنده این ویژه برنامه از شب شهادت حضرت زهرا (س) آغاز و به صورت میان برنامه در مدت زمان 10 الی 15 دقیقه در فواصل برنامه های شبكه پخش می شود.

قمیشی افزود: «از شرابه های روسری مادرم» نامی وام گرفته از اثر آیینی دكتر سید حسن حسینی است، با اجرای علیرضا بدیع كه در آن به ماندگارترین مادرانه های ادبیات معاصر پرداخته می شود و شاعران سرشناس حوزه شعر سپید، غزل و ترانه در رثای حضرت زهرا (س) در آن به شعرخوانی می پردازند.

این برنامه در حقیقت یك شب شعر تلویزیونی خواهد بود كه در فواصل برنامه های شبكه چهارشنبه و پنجشنبه پخش می شود.

شبكه چهار سیما دو ویژه برنامه دیگر با نام های «سیم و زر» و «نشان از بی نشان» را برای  پخش در سالروز شهادت حضرت زهرا (س)  تهیه و تولید كرده است.

برنامه «سیم و زر» به تهیه كنندگی سید محسن مناجاتی 11 اسفند ساعت 15 پخش و 12 اسفند ساعت 1:30 بامداد و 6:30 صبح باز پخش می شود. در این برنامه تلویزیونی كه در  قالب تركیبی تهیه شده است، آیت الله فاطمی نیا، میهمان برنامه، به بررسی ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) و زندگی آن حضرت می پردازد.

«نشان از بی نشان» برنامه تركیبی دیگری است كه در دو قسمت ویژه شهادت حضرت زهرا (س) در گروه معارف و اندیشه دینی شبكه چهار سیما تهیه و تولید شده است. این برنامه 11 اسفند ساعت 22:30 و 12 اسفند ساعت 17:30 از شبكه چهار سیما پخش می شود.
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.