سمنان;

استان سمنان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان گفت: استان سمنان با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسین خواجه بیدختی مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان سمنان كه در محل استانداری سمنان برگزار شد گفت : طرح نوروزی و موج سفرهای نوروزی از 25 اسفند ماه امسال آغاز می‌شود و تا 18 فروردین ماه سال 96 ادامه دارد.

دبیر ستاد تسهیلات سفر استان سمنان با بیان اینكه، استان سمنان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است، گفت: ایجاد شادابی و نشاط در مردم و معرفی استان سمنان به عنوان مقصد گردشگری از جمله برنامه‌های مهم ستاد تسهیلات سفر استان سمنان است.

عباس دانایی فرماندار سمنان نیز در این جلسه گفت: مركز استان سمنان ظرفیت اقامت حداقل 10 هزار نفر در هر شب را در ایام نوروز امسال دارد.

وی از ظرفیت تمامی هتل‌ها، اقامتگاهها، كمپ‌ها، مدارس و زائرسراهای سمنان برای اقامت مسافران در ایام نوروز استفاده می‌شود.

وی گفت: بیش از 150 اتاق در مجموعه هتل‌های شهرستان، 36 سوئیت، 100 واحد آموزشی با بیش از 600 كلاس درس، 100 تخت در امامزاده یحیی(ع) سمنان و ... برای اقامت مسافران نوروزی پیش بینی شده است.

دانایی با بیان اینكه نوروز سال گذشته 40 هزار نفر در مركز استان اقامت كردند، افزود: موقعیت‌های گردشگری خوبی در سمنان به وجود آمده و از سال آینده شاهد تحول ویژه در گردشگری مركز استان خواهیم بود.

وی با اشاره به رشد 68 درصدی گردشگران خارجی در 11 ماهه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، گفت: افزایش تعداد گردشگران خارجی، زمینه ساز رشد اقتصادی استان است.

وی با بیان اینكه ورودی و خروجی سمنان برای اطلاع رسانی به مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است، افزود: برگزاری جشنواره غذاهای محلی در پارك 17 شهریور سمنان در چهارمین روز سال جدید، استقرار راهنمایان محلی در مناطق پربازدید، اجرای برنامه میدانی نوروزخوانی از دروازه ارگ تا مسجد امام سمنان و .... از جمله برنامه‌های استقبال از بهار در سمنان است.

گفتنی است ، سالانه حدود 20 میلیون مسافر و زائر از مسیر جاده های استان سمنان عبور می‌كنند.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.