یزد؛

کاهش حضور فیزیکی پلیس در جاده‌های استان یزد

رئیس پلیس راه استان یزد گفت: با نصب سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور، حضور فیزیکی پلیس در جاده‌های استان یزد کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سرهنگ احمد مظفری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح 527 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور به طور همزمان در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانسی اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین عوامل حوادث و تلفات جاده‌ای در محورهای استان یزد، سرعت غیرمجاز و واژگونی خودروها است که با استقرار دوربین‌های جدید در جاده‌ها، میزان تخلفات در این زمینه کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این نیز در برخی محورهای استان یزد دوربین‌های ثبت تخلفات مستقر شده بود، عنوان کرد: از زمان نصب این دوربین‌ها میزان تصادفات جاده‌ای کاهش سه درصدی یافته است.

مظفری بیان کرد: گرچه از اکنون قضاوت در زمینه کاهش تخلفات و تصادفات با نصب دوربین‌ها صحیح نیست اما پیش‌بینی می‌شود آمار تخلفات و تصادفات در محورها کاهش چشمگیری پیدا کند.

وی افزود: رانندگان نیز باید از این پس با توجه به اینکه جرائم تخلفات آنها ثبت می‌شود، توجه جدی‌تری در جاده‌ها داشته باشند، افزود: با توجه به اینکه تعطیلات نوروز و افزایش سفرها در پیش است، امیدواریم با رعایت نکات ایمنی، شاهد کاهش چشمگیر تصادفات در جاده‌های کشور به ویژه استان یزد باشیم.

مظفری خواستار توجه جدی به معاینه فنی خودروها و مقررات راهنمایی و رانندگی شد و تأکید کرد: با مشارکت مردم و رانندگان در اجرای طرح‌ها و همکاری آنها با پلیس، شاهد ارتقاء امنیت در جاده‌های استان یزد خواهیم بود.

وی همچنین در مورد تجهیزاتی که در جاده‌های استان یزد نصب شده است، خاطرنشان کرد: به طور قطع با افزایش آمار تردد خودروها، امکان ثبت دستی تخلفات وجود ندارد از این‌رو حضور فیزیکی پلیس در محورهای استان کاهش می‌یابد و از این پس به سمت استقرار تجهیزات هوشمند در سطح جاده‌ها حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار