افزایش 43 درصدی فروش تسلیحات آمریکا در دوره ریاست جمهوری اوباما

بیش از 40 درصد از معاملات بین‌المللی تسلیحاتی آمریکا بین سال‌های 2009 تا 2016 انجام شده است.

افزایش 43 درصدی فروش تسلیحات آمریکا در دوره ریاست جمهوری اوباما
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه یو اس ای تودی؛ موسسه تحقیقاتی صلح بین الملل در استکهلم، سوئد (SIPRI) در جدیدترین گزارش خود با اشاره به افزایش 43 درصدی فروش تسلیحات آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، اعلام کرد آمریکا همچنان جایگاه نخست بزرگترین صادرکننده تسلیحات در سال 2016 را حفظ کرده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: بیش از 40 درصد از معاملات  بین المللی تسلیحاتی آمریکا بین سالهای 2009 تا 2016 –دوره ریاست جمهوری باراک اوباما-- انجام شده است. این رقم دو برابر حجم صادرات تسلیحات روسیه در این بازه زمانی است. همچنین نزدیک به نیمی از حجم صادرات تسلیحات آمریکا به کشورهای خاورمیانه بوده است.

"اود ای فلورانت"، مدیر ارشد این موسسه در امور هزینه های نظامی می گوید: آمریکا در سالهای گذشته از موج بزرگ نوسازی در عرصه تسلیحات بهره فراوان برده است. کشورهای نفت خیزی که دخالتی در جنگ نداشته اند با شعله ور شدن آتش درگیری‌ها به دنبال ارتقای تجهیزات نظامی خود هستند و در این میان به فروشندگان بزرگ تسلیحات روی آورده اند.

در بخش دیگری از این گزارش به رشد فروش تسلیحات آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما اشاره شده است. بر اساس این گزارش، دولت اوباما تقریبا 200 قرارداد تسلیحاتی را با کشورهای خاورمیانه منعقد کرد که بسیاری از آنها هنوز اجرا نشده و طی یک یا دو سال آینده انجام خواهد شد.

این گزارش در پایان آورده است: سطح تجارت اسلحه در جهان طی 8 سال گذشته به بالاترین سطح خود پس از پایان جنگ سرد رسیده است. آمریکا و روسیه بزرگترین فروشندگان اسلحه در جهان هستند و کشورهای مورد مناقشه خاورمیانه و آسیا بازار بزرگ فروش تسلیحات این دو کشور به شمار می روند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار