لازمه پیاده سازی فرهنگ تولید علم اسلامی است

رییس سازمان بسیج علمی کشور گفت: تولید علم و فناوری مبتنی بر تمدن اسلامی سبب رشد و کمال بیشتر انسان می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قدیانی رییس سازمان بسیج علمی کشور صبح امروز در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره جهاد‌گران علم و فناوری که در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب‌های گوناگونی در سراسر دنیا شکل گرفت اما انقلاب اسلامی ایران از بدو تأ‌سیس خود تابعیت غرب و شرق را نپذیرفت و بر پایه اندیشه‌های زیبای امام خمینی (ره) شکل گرفت.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران تحت سلطه سوسیا‌لیسم و لیبرالیسم قرار نگرفت و به همین علت به الگو‌یی برای انقلاب‌های سراسر دنیا تبدیل شد.

قد‌یانی ادامه داد: ما باید بتوانیم فرهنگ اسلامی را در جامعه پیاده‌سازی کنیم و در این راستا باید تولید علمی متناسب با اسلام ایجاد شود، انقلاب اسلامی در راستای علومی که عدالت اجتماعی و حقوق اجتماعی را در جامعه پیاده‌سازی کنیم.

وی اظهار کرد: امروزه باید با همان سبک و سیاق دوران دفاع مقدس که از کیان جمهوری اسلامی ایران دفاع شد باید از فرهنگ اسلامی صیانت شود و بهره‌وری از علوم و فناوری مختلف به نوعی دفاع از فرهنگ و تمدن اسلامی است.

رییس سازمان بسیج علمی کشور بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی با چالش‌های مختلفی روبرو است که برای عبور از این مشکلات و مسائل باید از روش‌ها، منش‌ها و ایده‌های برگرفته از مبانی ارزشمند توحیدی بهره ببریم و با تکیه بر یک جهان بینی توحیدی مناسبات علمی را طرح و برنامه‌ریزی کنیم.

وی عنوان کرد: علوم مختلفی در حال شکل‌گیری است که بخشی از علوم قابل بهره‌برداری است، برای رسیدن به کمال انسان باید نگا‌همان را به علوم تغییر دهیم و باید به همگان ثابت کنیم که لیبرالیسم و سو‌سیالیسم نمی‌تواند در جهان باشند و این حرکت علمی که در دنیا است باید بر مبنای توحید و تمدن اسلامی شکل بگیرد تا انسان را سریع‌تر و بهتر به کمال خودش برساند.

قدیانی‌ تأکید کرد: بسیج به عنوان عنصری است که هر زمانی وارد صحنه می‌شود همانند اکسیر‌ی عمل می‌کند و همه مشکلات و مسائل را به صورت جهاد‌ی حل می‌کند.

وی افزود: بر اساس رهنمو‌دهای رهبری در راستای حرکت علمی کشور و توسعه علم بسیج گام‌های اساسی در این راستا برداشته است و یک جوان انقلابی با انگیزه توانمندی‌های علمی و عالمانه را با یکدیگر ترکیب کرده و محصولی نوین و مبتنی بر تمدن اسلامی ارائه می‌دهد و همین مسئله باعث رشد و شکوفایی انقلاب می‌شود و انقلاب اسلامی را همانند سال 57 به یک الگو‌یی در بین کشورهای دنیا و مردم مظلوم تبدیل می کند.

رییس سازمان بسیج علمی کشور گفت: با زحمات بسیجیا‌ن جوان از اختراعات جهاد‌گران علم و فناوری این کار با مشارکت دانشگاه آزاد که هر دو مولود انقلاب اسلامی هستند شکل گرفت و قرار است قرارداد مشترک پیشرفت جهاد علمی شکل بگیرد تا از ظرفیت‌های علمی بالقوه و بالفعل استفاده شود.

وی عنوان کرد: بیش از دو هزار طرح به دبیرخانه سازمان بسیج علمی رسیده است که از میان آنها 270 طرح انتخاب و در نمایشگاه امسال در معرض دید عموم قرار گرفت، همچنین از میان 30 خانه نخبگان چهار خانه برتر و 6 پایگاه برتر بسیج علمی در این نمایشگاه معرفی شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار