یزد؛

تإکید بر نظارت و بازرسی دقیق بازار در ایام پایانی سال

علاوه بر بازرسی و نظارت بر بازار ویژه ایام نوروز، توجه دقیقی نیز بر فروشگاه‌های خانگی بدون مجوز صورت خواهد گرفت.

 مصطفی پوردهقان معاون فرماندار اردکان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  با تإکید بر نظارت و بازرسی دقیق بازار در ایام پایانی سال گفت: علاوه بر بازرسی و نظارت بر بازار ویژه ایام نوروزبا فروشندگان خانگی بدون مجوز برخورد می‌شود.

پوردهقان اردکان نظارت بر فروشندگان خانگی با اشاره به اینکه تقاضای فروشندگان در اتحادیه مختلف اصناف بر برخورد با فعالیت بدون مجوز، دست‌ فروشان و فروشندگان خانگی است افزود: در این جلسه برخورد با دست‌ فروشان و فروشگاه‌های خانگی که بدون در نظر گرفتن حق فروشگاه‌ها و واحدهای مجوزدار و همچنین در برخی موارد بدون توجه به مسائل بهداشتی در حال فعالیت‌اند در دستور کار قرار گرفت.

معاون فرماندار اردکان با اشاره به نظارت گسترده بر بازار فروش و توجه به حق مصرف‌کنندگان افزود: تیم نظارت و بازرسی شهرستان از ابتدای اسفندماه ۹۵ در سطح بازار حضور یافته و با جدیت بر بازار عرضه اجناس از لحاظ قیمت، کیفیت و کمیت نظارت دارند و موضوع فروشگاه‌های خانگی و دست‌فروشان نیز با حساسیت بیشتری پی‌گیری خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم نظارت دقیق بر بازار ایام پایانی سال و ایجاد سهولت برای شهروندان در تأمین مایحتاج این ایام افزود: در بازرسی‌ها با متخلفان برخورد خواهد شد و فروشندگانی که رعایت انصاف و اخلاق در فروش اجناس را داشته باشند مورد تشویق و تقدیر قرار خواهند گرفت.

ابوالحسنی دادستان اردکان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فعالیت خیلی از فروشندگان خانگی با تذکر اولیه کنترل خواهد شد خاطرنشان کرد: باید در این زمینه برنامه‌ریزی اساسی صورت گیرد که فرصت فعالیت چنین فروشگاه‌های بدون مجوزی که بستر کار و فعالیت عده‌ای را دچار مشکل می‌کند فراهم نگردد.

دادستان اردکان افزود: در زمینه برخورد با دست‌فروشان واحد اجرائیات شهرداری اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد و در راستای کنترل فروشگاه‌های خانگی که بدون مجوز فعالیت دارند با نظارت اصناف، اتحادیه متبوع و اداره اماکن شهرستان اقدامات قانونی صورت خواهد پذیرفت.

وی در پایان افزود: نحوه برخورد با فروشگاه‌های خانگی بدون مجوز در ابتدا با تذکر و اخطار و سپس ارجاء به دستگاه قضایی و پلمپ واحد مربوطه صورت می‌گیرد.

در این جلسه که نمایندگان اداره اصناف، شهرداری، شبکه بهداشت و درمان و اداره نظارت بر اماکن عمومی نیز حضور داشتند مشکلات بازارهای هفتگی در اردکان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار