گاردین گزارش داد؛

«جنگ انتحار» داعش با 923 نفر از عناصرش در عراق و سوریه طی یک سال

روزنامه گاردین در گزارشی اعلام کرد 923 تروریست داعش طی یک سال در سوریه و عراق عملیات انتحاری انجام داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: عملیات های انتحاری داعش به صورت راهبردی، شبیه حملات کامیکازه ژاپن (حملات انتحاری نیروی هوایی ارتش ژاپن در جنگ جهانی دوم) است.

این روزنامه، پژوهش "چارلی وینتر"، که در مرکز بین المللی مبارزه با تروریسم در لاهه فعالیت می کند، را با عنوان "جنگ انتحار" منتشر کرده است.

در این پژوهش آمده است: 923 نفر از عناصر داعش طی مدت زمان دسامبر 2015 تا نوامبر 2016 عملیات انتحاری انجام داده اند.

چارلی وینتر در این پژوهش اعلام کرده است: گروه داعش مفهوم  و اهداف کشته شدن را از  اقدام خلبانان ژاپنی در جنگ جهانی دوم و اقدام های گروه القاعده در دهه اول قرن کنونی اخذ کرده است.

بر اساس این پژوهش، 70 درصد از عملیاتی که عاملان انتحاری در آن از خودروی بمب گذاری شده استفاده می کنند، مراکز نظامی را برای جلوگیری از پیشروی نیروهای زمینی هدف قرار می دهد. همچنین بیشتر عاملان انتحاری عراقی یا سوری هستند و تنها 20 درصد از آنان خارجی می باشند که بیشتر از تاجیکستان، عربستان سعودی، مراکش و تونس هستند.

نویسنده پژوهش با اشاره به نبرد موصل نوشته است: نبرد موصل در عراق آشکارا نشان می دهد که عملیات انتحاری مانند یک راهبرد نظامی برای گروه داعش است. بنابراین هر عامل انتحاری در عراق و سوریه، اهداف راهبردی گروهش را اجرا می کند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار