یزد؛

تشویق خیران به‌سوی فعالیت در حوزه‌های فرهنگی

باید خیران را به‌سوی فعالیت در حوزه‌های فرهنگی تشویق کنیم.

 هادی مقیمی فرماندار اردکان درگفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  با بیان این‌که تعداد کتاب، کتابخانه و کتابخوان جزو شاخص‌های اساسی توسعه در کشورهاست؛ گفت: متأسفانه سرانه مطالعه در جامعه ما بسیار پایین است و متولیان امر باید با پژوهش در این حوزه، برنامه‌ریزی مناسبی برای ارتقای جایگاه مطالعه در کشور داشته باشند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان افزود: پیش از توسعه کمی کتابخانه‌ها باید در حوزه کیفی و تعداد افراد کتابخوان فعالیت کنیم و برنامه‌هایی مانند نشست‌های کتابخوان می‌تواند سهم مؤثری در این موضوع داشته باشد.

وی با بیان این‌که در اردکان و استان یزد در حوزه آموزش و پرورش رتبه اول را در جذب کمک‌های خیری داریم تصریح کرد: در حوزه فرهنگی باید بر روی مسئله خیرین بیشتر کار شود و همان‌گونه که نمونه‌های مناسبی از فعالیت خیران در ساخت و تجهیز مدارس و خدمات درمانی موجود است؛ باید با تشویق خیران به کمک در حوزه‌های دیگر، شاهد شکوفایی در این عرصه‌ها باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: می‌توان با تعامل بین‌بخشی از فضاهای موجود در حسینه‌ها و سالن‌های ادارات و نهادها به‌عنوان سالن‌های مطالعه و قرائت‌خانه استفاده بهینه را برد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.