اصفهان؛

برگزاری آیین افتتاح محفل قرآنی تخت فولاد و شبستان صاحب روضات

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان گفت: آیین افتتاح محفل قرآنی تخت فولاد و شبستان صاحب روضات برگزار خواهد شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید علی معرک‌نژاد  با تأکید بر اهمیت و جایگاه قرآن در تخت فولاد به راه‌اندازی محفل انس با قرآن اشاره کرد و اظهارکرد: وجود چنین محفلی در تخت فولاد خالی بوده و با تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این محفل در شبستان تکیه و در جوار علمای بزرگ مدفون در بقعه صاحب روضات و مقبره میرزا حسین کشیک‌چی  برقرار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های این محفل افزود: جلسات تلاوت و تفسیر قرآن مجید، کلاس‌های آموزشی قرآن و مسابقات قرآنی از جمله این برنامه‌هاست که با حضور مربیان قرآنی و اقشار مختلف مردم در محل ذکر شده به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان با بیان اینکه مزار متبرک تخت فولاد با سابقه‌ای بسیار کهن، مجموعه‌ای معنوی و فرهنگی است که جمع بی‌شماری از عالمان، عارفان، دانشمندان و هنرمندان بلند مرتبه و مؤمنان در آن آرمیده‌اند، گفت: این مزار همواره مورد تقدیس و تکریم بوده و بزرگان مدفون در تخت فولاد چنان ارزش معنوی و فرهنگی به این خطه داده‌اند که آن را به عنوان یکی از مقدس‌ترین مزارهای جهان تشیع معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از آرمیدگان در این وادی مقدس جزء مفسران، هنرمندان و دانشمندانی هستند که درباره نور الهی خدمت کرده اند، گفت: عالم بزرگی چون آیت‌الله سید علی نجف‌آبادی به تدریس و تفسیر قرآن می‌پرداخته و یا سلیمان خان رکن‌الملک، شخصیت سیاسی خوشنامی است که در جهت چاپ و نشر قرآن اقداماتی کرده و یا هنرمندانی که با خوشنویسی قرآن مجید اثری بدیع و بی‌نظیری را فراهم کرده‌اند.

معرک‌نژاد در پایان از برگزاری آئین افتتاح محفل قرآنی تخت فولاد و شبستان تکیه صاحب روضات خبر داد و تصریح کرد: این مراسم روز جمعه 13 اسفندماه با سخنرانی حجت‌الاسلام کشکولی و اجرای قاری بین‌المللی استاد ابوالقاسمی در تخت فولاد جنب مصلای امام خمینی(ره)، تکیه صاحب روضات برگزار می‌شود.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار