اردبیل؛

استان اردبیل می تواند بخشی از نیاز بازار روسیه به مواد غذائی را تامین کند

استاندار اردبیل گفت:استان اردبیل می تواند بخشی از نیاز بازار روسیه به مواد غذائی را تامین کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش در دیدار هیات اقتصادی و تجاری روسپارس کشور روسیه افزود: حضور هیات تجاری و اقتصادی روسیدر استان اردبیل با گذشت کمتر از سه ماه از سفر هیات تجاری استان اردبیل به کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان پاسخ مثبتی به دیدارها و مذاکرات انجام گرفته است و امیدواریم شروع خوبی برای توسعه همکاری اقتصادی و تجاری باشد.

وی با اشاره به واردات 50 میلیارد دلاری این کشور در بخش مواد غذائی و لبنیات که عمدتا از کشورهای اروپایی تامین می شد، بیان کرد: استان اردبیل می تواند بخشی از نیاز روسیه به مواد غذائی را تامین کند.

 

 

استان اردبیل می تواند بخشی از نیاز بازار روسیه به مواد غذائی را تامین کند 

استاندار اردبیل اظهار کرد: بندر خشکاصلاندوز بعنوان دروازه صادرات کشورمان و شبکه ریلی ایران و جمهوری آذربایجان بعنوان بستر مطمئن، آسان و ارزان حمل و نقل محصولات صادراتی استان اردبیل و دیگر استان های کشورمان خواهد بود.

خدابخش با اشاره سرمایه گذارییک میلیارد دلاری دولت در بخش آب و قرار گرفتن 60 هزار هکتار از مزارع مغان زیر کشت آبی گفت: تصویب منطقه آزاد تجاری استان اردبیل توسط دولت و ارائه لایحه آن به مجلس، وجود کشت و صنعت مغان با بخش های متعدد کشاورزی و دامپروری، مزارع مستعد کشاورزی و تولیدات باغی استان، شرایط ایده آلی برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و روسیه را فراهم می کند.

وی افزود: ایران و روسیه ارتباط دوستانه و عمیق سیاسی دارند و دوستی این دو کشور در بخش اقتصادی نیز با توجه به اوضاع سیاسی جهان و بویژه اروپا و تحریم های کشور روسیه تقویت شود.

ایقور مدیر شرکت هلدینگ روسپارس کشور روسیه نیز با اشاره به دیدارهای هیات اقتصادی روسی با رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مبادلات و پرداخت های بانکی، گفت: شرکت سرمایه گذاری روسپارس با بیش از 600 فروشگاه زنجیره ای در سراسر روسیه از شرکت های دولتی کشور روسیه است و بیشترین مبادلات اقتصادی و تجاری با ایران را دارد.

استان اردبیل می تواند بخشی از نیاز بازار روسیه به مواد غذائی را تامین کند 

ایقور افزود: وجود کشتارگاه مدرن مرغ و پرورش مرغ گوشتی مطابق با استانداردهای روسیه و اروپا در استان اردبیل می تواند بخش مهمی از نیاز کشور روسیه به مرغ گوشتی را تامین کند.
سرپرست هیات تجاری اقتصادی روسی بیان کرد: از پیشنهادات استاندار اردبیل استقبال می کنیم و ضمن ابراز خوشحالی و رضایت از سفر به استان اردبیل آماده توسعه همکاری های اقتصادی در زمینه تامین ذرت مورد نیاز ایران و واردات نیازمندی های روسیه بویژه مواد غذائی و گوشت مرغ هستیم.

مدیر شرکت روسپارس افزود: برای خرید روزانه 100تن گوشت مرغ از شرکت بزرگ پرورش مرغ حاجی نوری قرارداد بسته ایم و صنعت مرغداری حاجی نوری با هزینه کلان و ایجاد مرغداری فوق مدرن توانسته است استانداردهای مورد نیاز کشور روسیه را تامین کند.

وی گفت: در دیگر زمینه ها از قبیل برگزاری برنامه های فرهنگی ایران و استان اردبیل در روسیه و سرمایه گذاری در بخش عمران آماده همکاری هستیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار