اهواز؛

برگزاری جشنواره قرآنی خیران حسان در اندیمشک

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک گفت: ویژه برنامه‌های مختلف در حوزه‌های قرآن و فرهنگ اسلامی طراحی و با همکاری بخش‌های مختلف شهری به اجرا می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛علی بازگیر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک بیان داشت: با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در شهرستان جشنواره قرآنی خیران حسان در اندیمشک برگزارمی‌شود.

بازگیرافزود: امسال و با هدف توسعه ارزش‌های اسلامی و اعتقادی ویژه برنامه‌های مختلف در حوزه‌های قرآن و فرهنگ اسلامی طراحی و با همکاری بخش‌های مختلف شهری به اجرا می‌رسد.

وی بیان داشت: یکی از این برنامه‌ها، سومین جشنواره قرآنی خیرات حسان بوده که این جشنواره ویژه خواهران و در بخش دو حفظ و ترتیل برگزار می‌شود و با برگزاری آن آموزش‌های قرآنی در شهرستان اندیمشک، تقویت و توسعه می‌یابد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک عنوان کرد: در این جشنواره،  300 نفر از بانوان از رده‌های سنی 3 سال به بالا در  بخش حفظ 1 جز، 3 جز، 5 جز و به بالا حضور یافته و  این جشنواره با حضور پر شور علاقه مندان در محل حوزه علمیه خواهران اندیمشک، برگزار می‌شود.

وی گفت: هم چنین، افراد شرکت کننده در این جشنواره  و در گروه سنی  3 تا 6 سال در بخش 15 سوره پایانی جز سی، گروه سنی 6 تا 10 سال در بخش 25 سوره پایانی جز سی و گروه سنی 6 تا 15 سال در بخش جز سی،  گروه سنی 15 سال به بالا در بخش 3 جز، 5 جز، 10 جز، 20 جز و حفظ کامل برگزار می‌شود و در پایان از برگزیدان با اهدای جوایز تقدیر می‌شود.

بازگیر بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، جذب نونهالان، نوجوانان و ترغیب خانواده‌ها به فرهنگ قرآن، توسعه فعالیت‌های قرآنی به ویژه در بین نونهالان، نوجوانان و جوانان، جهت دهی و ساماندهی فعالیت‌های قرآنی، ایجاد فضای رقابت سالم و  تشویق و ترغیب نونهالان، نوجوانان و سایر اقشار به خواندن، حفظ کردن و معارف قرآنی بوده است.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه ها در حوزه ادبیات پایداری برگزاری کنگره ملی روز کنگره ملی ملک ملکوت در اندیمشک بوده که  این کنگره نیز، روز جمعه سیزدهم اسفندماه و با حضور پرشور شهروندان و خانواده دفاع مقدس اندیمشک و جمعی از مسئولان استانی و کشوری در شهرستان اندیمشک برگزار و در آثار برتر این رقابت‌ها تقدیر می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک اظهارکرد: معرفی جایگاه بالای دوکوهه اندیمشک به عنوان میعادگاه رزمندگان در دوران هشت سال دفاع‌مقدس و بیان ظرفیت‌ها و استعداد خاص آن در توسعه ارزش‌های معنوی ما و همچنین شرح و بیان حماسه‌های مردمی و اجتماعی معاصر ایران در عرصه‌های مختلف از اهداف دیگر برگزاری کنگره ملی ملک ملکوت در اندیمشک است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.