اصفهان؛

نظارت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در 800 پروژه راه‌سازی کشور

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اصفهان گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیکی خاک در 800 پروژه راه‌سازی کشور نظارت دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدعلی عباس‌زاده دیشب در حاشیه جلسه آموزشی ناظران دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: با توجه به رشد روزافزون علم در زمینه تجهیزات نوین آزمایشگاهی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ایران نیز براساس شرایط دستگاه‌هایی را وارد کشور کرده است.

وی افزود: در راستای ارتقای دانش ناظران سازمان نظام مهندسی، شهرداری و دهیاری این کلاس آموزشی برگزار شده است و آزمایشگاه فنی خاک در شهرستان اصفهان، نایین، کاشان، شهرضا و گلپایگان شعبه دارد.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اصفهان با بیان اینکه این آزمایشگاه نخستین آزمایشگاه فنی خاک کشور با قدمت 50 سال بوده و اکنون زیر نظر وزارت راه و شهرسازی است، گفت: آزمایشگاه در 800 پروژه راه‌سازی و عمرانی در سطح کشور و در 37 پروژه راه‌سازی و عمرانی در استان اصفهان به صورت مستقیم و 300 پروژه به صورت غیر مستقیم کنترل کیفیت را بر عهده دارد.

عباس‌زاده ادامه داد: شاخص‌های بتن، آرماتور، آسفالت و زیرسازی آسفالت و مصالح ساختمانی و سدسازی که در مترو به کار می‌رود باید با استاندارد آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مطابقت داشته باشد.

در ادامه محمدرضا یزدانی نیز اذعان داشت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یک شرکت دولتی است که زیر نظر وزارت راه و شهرسازی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه مهندسان ناظر باید با آزمایش فنی و مکانیک خاک استحکام و طول عمر پروژه‌ها را بسنجند، تصریح کرد: آزمایشگاه در راستای کنترل کیفی مصالح ساختمانی و اختلاط بتن، آسفالت، آزمایشات صحرایی و ژئوتکنیک، مکانیک خاک و طرح فنداسیون ضرایب زلزله فعالیت دارد.

رئیس اداره آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گلپایگان در ادامه بیان‌ داشت: نظارت بر پروژه‌های باند دوم خمین-گلپایگان، خوانسار-گلپایگان، 70 درصد تصفیه‌خانه آب گلپایگان و آسفالت محوطه آن و عملیات ژئوتکنیک در نصب گنبد مصلی و کنترل آسفالت روستاها و راه‌های مواصلاتی شهرستان از اقدامات آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک شهرستان گلپایگان است.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گلپایگان کمک در کنترل کیفیت پروژه‌های غرب استان شامل بویین میاندشت، خوانسار، فریدون‌شهر و داران را بر عهده دارد، گفت: آزمایشگاه خاک با توجه به تعامل بین دستگاهی با اداره بنیاد مسکن، آب و فاضلاب، شهرداری‌های سه شهر و سازمان نظام مهندسی همکاری دارد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.