عزاداری مردم در روز شهادت حضرت فاطمه (س) درحسینیه ایران

یزد حسینیه ایران به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت زهرای (س) غرق درعزا بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛حجت الاسلام حسین زارع زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت زهرای مرضیه (س) سوگواره یاس نبوی در 34 امامزاده این استان برگزار شد.


زارع زاده افزود: ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) در امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد برگزار شد.
وی ادامه داد: در قالب این طرح بزرگ معنوی 19 خیمه معرفت با حضور 36 مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم و همچنین روحانیون بومی برای مشاوره ، راهنمایی و پاسخگویی به پرسش های دینی مردم و جوانان فعالیت کردند.

این مسئول اظهارداشت: مبلغان اعزامی و بومی در خیمه های معرفت بقاع متبرکه و امامزادگان در ایام فاطمیه مسائل شرعی، خانواده ، اعتقادی ، معارفی و تربیتی را برای مراجعان و زائرین طرح کردند.

زارع زاده گفت: ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی شامل برنامه های اقامه نماز جماعت ، سخنرانی ، مرثیه سرایی و سایر فعالیت های مذهبی و فرهنگی مورد نیاز بوده است.
افزون بر 12 هزار و 540 موقوفه و 43 هزار رقبه در استان یزد وجود دارد و قدیمی‌ترین موقوفه استان متعلق به قرن هشتم هجری قمری است.

همچنین در استان یزد 108 امامزاده و بقاع متبرکه وجود دارد.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.