شیراز؛

بهره برداری از 10 کتابخانه عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های فارس از راه اندازی 10 کتابخانه عمومی مجهز در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعیده ابراهیمی مدیرکل کتابخانه‌های فارس گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده در یک سال گذشته 10 کتابخانه عمومی در نقاط مختلف شهر شیراز با تجهیزات کامل افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.
 
ابراهیمی افزود: با راه‌اندازی این کتابخانه‌ها تعداد کتابخانه‌های عمومی نهادی شیراز از 18 باب به 28 باب افزایش می‌یابد که حدود 60 درصد رشد در یک سال است.
 
وی ادامه داد: 5 باب از ساختمان‌های ساخته‌ شده از سوی شهرداری شیراز برای کتابخانه عمومی به‌صورت تهاتر با سهم نیم‌درصد کتابخانه‌های عمومی خریداری شده و 5 باب ساختمان دیگر نیز به‌صورت حق انتفاعده‌ساله به اداره کل کتابخانه‌های عمومی واگذار شده است.
 
ابراهیمی بیان کرد: 3 باب از کتابخانه‌های تازه‌ تأسیس شیراز با عنوان «کتابخانه عمومی کودکان» افتتاح می‌شود که شامل بخش‌های مختلفی از جمله سالن نمایش، بخش سمعی و بصری، بخش ویژه کودکان و بخش ویژه مادران است.
 
وی اظهار داشت: کتابخانه عمومی کودکان یار مهربان در پارک پرواز واقع در بلوار مدرس، کتابخانه عمومی کودکان آفتاب در پارک رضوان واقع در شهرک رضوان و کتابخانه عمومی کودکان شقایق در پارک شقایق واقع در بلوار پاسارگاد قرار دارد.
 
ابراهیمی به راه‌اندازی "کتابخانه عمومی جوانان" در شرق شیراز و پارک صنوبر واقع در محله کوزه‌گری اشاره کرد و گفت: کتابخانه جوانان یکی از این 10 کتابخانه است که به‌خاطر کسب عنوان دومین پایتخت جوانان اسلام، "جوانان" ‌نام‌گذاری شده است تا نشان و یادگاری از این دستاورد مهم برای شهر شیراز باقی بماند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های استان فارس تصریح کرد: نخستین کتابخانه عمومی شهرک گلستان شیراز با نام "وصال شیرازی"، "کتابخانه عمومی قطب‌الدین شیرازی" در پارک کوهستانی محله برآفتاب سعدی، "کتابخانه عمومی نظامی گنجوی" در پارک شکوفه واقع در بلوار سیبویه، "کتابخانه عمومی پوری سلطانی" واقع در شهرک مطهری (پانصد دستگاه ارتش)، "کتابخانه عمومی حجاب شیرازی" در بوستان حجاب واقع در بلوار عدالت و "کتابخانه عمومی محمد بهمن‌بیگی" در پارک حدیث واقع در بلوار مطهری جنوبی از دیگر کتابخانه‌هایی است که افتتاح می‌شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار