مسوولان به توسعه آموزش‌های مهارتی توجه کنند

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: توسعه آموزش‌های مهارتی یکی از اولویت‌های هر استانی برای توسعه است و مسوولان باید به آن توجه خاصی داشته باشند.

مسوولان به توسعه آموزش‌های مهارتی توجه کنندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید علی موسوی صبح امروز در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دیر با بیان اینکه  توسعه آموزش‌های مهارتی و توانمند سازی جوانان فارغ التحصیل دانشگاه‌ها می‌تواند نقش مهم و بی بدلیلی را در ایجاد اشتغال مولد و پایدار داشته باشد اظهار داشت: با توجه به وضعیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی و عدم جذب جوانان تحصیلکرده در بازار کار به سبب فقدان مهارت، ضروری است توسعه بیش از پیش این آموزش‌ها در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای  تاکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای  به عنوان تنها متولی رسمی ارائه آموزش‌های مهارتی غیر رسمی در سطح کشور با دارا بودن بیش از 6 هزار ساعت استاندارد آموزشی در چهار حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر با هدف ارتقاء سطح مهارت شاغلان و ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای توانمند سازی نیروی متخصص و کارآمد جویای کار برای ورود به بازار کار و فعالیت می‌کند.

موسوی گفت: ایجاد اشتغال در جامعه در گرو مهارت آموزی است و توانمندسازی مهارتی افراد جویای کار تنها راه حل معضل بیکاری است و مهمترین هدف و رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز کمک به رفع بیکاری است.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: توسعه بخش اقتصادی حاصل نیروهایی است که در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به مهارت آموزی مشغول هستند و نباید از نقش ارزشمند این افراد در جامعه غافل شد.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.