تبریز؛

تجهیز تمامی شهرهای استان به اینترنت نسل سوم و چهارم همراه اول

مدیر مخابرات منطقه ی آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز و تمامی مراکز شهرستان‌ها به اینترنت نسل چهارم و بقیه ی شهرها به اینترنت نسل سوم مجهز شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرقانی با اعلام این مطلب گفت: یکی از فعالیت‌های مخابرات استان در سال جاری، در حوزه‌ی موبایل و شبکه‌ی تلفن همراه بوده که عملیات آن به تازگی در 10 اسفند ماه پایان یافته است.  
وی با اشاره به تحولی که در این پروژه روی داده است، گفت: افزایش سرعت اینترنت در سیم‎کارت‌های نسل سه و چهار از جمله مزیت این طرح بوده که پیرو این طرح تمامی سایت‌ها در تبریز و مراکز شهرستان‌ها ارتقا یافته است.  
وی افزود: تمامی 62 شهر استان تحت پوشش این دو نسل از اینترنت قرار دارند و علاوه بر این، در شهرهایی که مرکز شهرستان نبوده ولی جزو شهرهای پرترافیک به شمار می‌آیند، از اینترنت نسل سوم بهره‌مند خواهند شد.  
فرقانی با بیان اینکه برای بهره‌مندی از سیم کارت‌های نسل چهارم یا یو سیم سه شرط اساسی لازم است، عنوان کرد: تنها سیم‎کارت‌های یو سیم اینترنت نسل چهارم را پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین مشترکانی که مایلند از اینترنت نسل چهارم استفاده کنند، باید نسبت به تهیه‌ی یو سیم اقدام کنند.  
وی متذکر شد: شرط بعدی برای استفاده از سیم‎کارت‌های نسل چهارم داشتن گوشی اندرویدی است که از این سیستم پشتیبانی کند که البته اکثر گوشی‌های که مردم استفاده می‌کنند، همین طور هستند.  
وی اظهار کرد: همچنین استفاده از بسته‌ی اینترنتی آلفا پلاس نیز از جمله شروط برای استفاده از اینترنت نسل چهارم است که با مراجعه به سایت اینترنتی همراه اول می‌توانند نسبت به تهیه‌ و سفارش این بسته‌ی اینترنتی اقدام کنند.  
مدیر مخابرات منطقه ی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: مخابرات نیز برای ترغیب و تشویق هر چه بیشتر مشتریان، سیم کارت‌های یو سیم را تا پایان سال جاری رایگان ارائه خواهد کرد و همچنین این سیم کارت شامل 12 هزار تومان اینترنت رایگان است.  
وی با اشاره به محل‌های توزیع این سیم‌کارت‌ها در تبریز گفت: دفتر پیشخوان ارائه کننده‌ی خدمات همراه اول واقع در مرکز شهید رجایی آبرسان، فروشگاه همراه اول واقع در میدان شهید بهشتی و همچنین طبقه‌ی پایین مرکز تجاری اطلس ارائه‌‎کنندگان فعلی این سیم‎کارت‌ها هستند.   
وی با بیان اینکه طی این اقدام شبکه‌ی هموراه اول به طور کل عوض شده است، بیان کرد: مشترکان همراه اول در صورت بروز مشکلات فنی با شماره‌ی 9990 تماس گرفته و مشکلات خود را مطرح کنند.  
فرقانی متذکر شد: برای اجرای طرح سیم‎کارت‌های نسل سوم و چهارم شبکه‌ی همراه اول بیش از 171 میلیارد تومان هزینه شده است. 
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.