اردبیل؛

اجرای پروژه های آب و خاک در 108 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر پروژه‌های آب‌وخاک در ۱۰۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عدیل سروی با اشاره به اجرای پروژه‌های آب‌وخاک در بخش کشاورزی افزود: در حال حاضر پروژه‌های آب‌وخاک در ۱۰۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: علاوه بر این با هدف توسعه کمی تولیدات کشاورزی استان کشت گلخانه‌ای در ۵۴ هکتار در حال اجرا است.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل به افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: برای تحقق این مهم ۹۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

سروی به اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی در ۲۸ هزار هکتار و سامانه نوین آبیاری در 6 هزار هکتار اشاره و تأکید کرد: علاوه بر این با هدف اصلاح الگوی کشت، الگوی جدید کشت برای ۱۰ شهرستان استان تهیه شده است.

وی از رشد ۴۸ درصدی سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان در طول فعالیت دولت یازدهم خبر داد و افزود: در سال زراعی ۹۲-۹۳ سرمایه‌گذاری ۱۱ درصد و در سال زراعی ۹۳-۹۴ سرمایه‌گذاری ۲۸ درصد رشد یافته است.

سروی افزود: در همین مدت رشد ۴۴ درصدی جذب مواد خام کشاورزی را شاهد بودیم و در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی تحولات قابل توجهی مشاهده می‌شود.

وی افزود: از جمله احداث کارخانه فرانچ فریز و راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی طیوردو مورد از صنایع تبدیلی موفق در استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.